Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat pomazánku z makrely | recept

27. Leden 2014

Recept na pomazánku z makrely. Ač se ryby řadí k dietnějším pokrmům, tak makrela je zrovna velmi výživná. Je mastnější, ale obsahuje zázračné omega 3 a 6 nenasycené mastné kyseliny. Dále je doporučována především díky vitamínům rozpustných v tucích - A, D, E, K. Obsahuje i bílkoviny, které jsou stavební látkou pro životaschopnou buňku. Stopové prvky jsou už třešinkou na dortu, je to hlavně magnézium, fosfor, draslík, zinek, měď a selen. Ještě váháte nad makrelou? Naučíme vás rychlou pomazánku z makrely, která je vzpruhou pro váš organismus.

Co je potřeba

Co si na pomazánku z makrely připravit za suroviny? Základem je samozřejmě makrela, uzená je nejlepší, protože už je tepelně zpracovaná. Dále asi 50 gramů másla (dle velikosti makrely), 4 lžíce odlehčené majonézy jogurtové konzistence, 2 ks jarní cibulky, 2 ks kyselých okurek, sůl a pepř.

1

Uzenou makrelu zbavíme páteře a odstraníme kostičky. Jsou poměrně jemné, ale dá se narazit i na takovou, která by pro nás mohla být nebezpečná. Zvláště pokud máte malé děti, tak jim makrelu řádně oberte nebo jim raději udělejte jinou variaci a použijte místo makrely tuňáka.

2

Makrela se pokrájí na malé kousky a smíchá se s máslem a lehkou majonézou.

3

Jarní cibulka dodá zajímavou štiplavost, okurky nakyslejší nádech.

4

Decentně osolte a opřete. Ozdobte čerstvým citrónem nebo petrželkou.

5

Nespočet dalších variant zahrnuje do pomazánky použít další ingredience, např. červenou kapii nebo sýr. Záleží na vás, co máte rádi. Chutná dobře i na obyčejném chlebu.

6

Pomazánka je nejlepší, když se nechá odležet v lednici. Je výtečná na jednohubky, ale i větší chlebíčky. Hodí se k vínu i pivu. Je osvěžující a určitě se vám na ní seběhnou sliny. Lidé, kteří nejedí makrelu, neví, oč přicházejí. Jemné masíčko, které je libové, to je opravdu kulinářský zážitek. Gurmáni si mohou do pomazánky dopřát i malou lžičku hořčice, ale nepřebijte chuť ryby, byla by to velká škoda.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak udělat lososovou pomazánku | recept
Recept na lososovou pomazánku. Pokud si chcete připravit pomazánku z mořské ryby, konkrétně z lososa, pak jsou následující řádky určeny právě vám. Pom…