Co je potřeba

na těsto:

190 g bezlepkové mouky

50 g kukuřičné hladké mouky

50 g moučkového cukru

160 g másla

1 žloutek

100 g mletých vlašských ořechů

na obalení:

bio vanilkový cukr nebo cukr moučka s pravou vanilkou

1

Na vál dáme mouku, moučkový cukr a mleté vlašské ořechy. Sypké ingredience promícháme. Přidáme žloutek a máslo, které jsme předem vyndali z lednice, aby bylo změklé a těsto se nám lépe vypracovávalo. Všechny ingredience dobře propracujeme v hladké těsto.

2

Těsto zabalíme do potravinové fólie a dáme do lednice na cca 1–2 hodiny. Těsto můžeme ale nechat odležet i delší dobu, záleží kdy se na pečení dostaneme.

3

Z připraveného těsta vytvarujeme vanilkové rohlíčky. A to buď tak, že vyválíme tenký váleček, který rozkrájíme na cca 5 cm dlouhé kousky. Nebo lze vyválet těsto na tloušťku cca 1 cm a rohlíčky vykrajovat buď formičkou nebo pomocí skleničky. Hotové rohlíčky vyskládáme na plech. Plech máme vyložený pečicím papírem, aby se nám rohlíčky po upečení lépe vyndavaly. Pečeme v předehřáté troubě cca 10 minut dorůžova při teplotě 170 ºC.

4

Po upečení je lepší chviličku počkat, než rohlíčky vyndaváme z pekáče, protože jsou křehké. Ihned po vyndání, ještě teplé obalujeme v moučkovém cukru s pravou vanilkou. Nebo můžeme použít bio vanilkový cukr. Hotové rohlíčky vyskládáme do krabice a dáme do chladna. Necháme uležet minimálně týden.

Tipy
  • Osvědčené bezlepkové mouky: Doves Farm, Nomix nebo Schär Mix C.
  • Cukr s pravou vanilkou připravíme tak, že celý lusk vložíme do cukru a necháme cukr provonět. Aromatizace cukru tímto způsobem trvá delší dobu. Další variantou je vanilkový lusk rozříznout, vybrat semínka a semínka dát do cukru. Tímto způsobem cukr aromatizujeme rychle a intenzivněji.
Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
2.5
Average: 2.5 (2 votes)