Co je potřeba

  • 5 celých vajec
  • 5 mírně navršených polévkových lžic krupicového cukru
  • 5 mírně navršených lžic polohrubé mouky
  • čokoláda na polevu
  • marcipánové lístečky
  • libovolný krém na plnění rolády
1

Nejprve si upečeme piškotovou roládu. A protože už máte jistě vánočního pečení plné zuby, připravíme si tu nejjednodušší. Z 5 vajec oddělíme bílky a žloutky. K žloutkům přidáme 5 lžic cukru a vyšleháme do husté pěny. Pak vyšleháme sníh z bílků. Sníh musí být pevný. Do žloutků s cukrem zamícháme mouku a přidáme ušlehaný sníh. Lehce ho vmícháme obracením vařečky. Těsto rozetřeme na pečicí papír a vložíme do vyhřáté trouby. Troubu zapneme ještě než začneme piškot připravovat, aby hotové těsto šlo rovnou do trouby. Pečeme při teplotě 190 °C. Upečené ihned srolujeme pomocí papíru do rolády a necháme vychladnout.

2

Roládu plníme oblíbeným krémem. Nejjednodušší je utřít máslo s karamelizovaným Salkem, které je běžně k dostání v obchodech. Dobrý a rychlý krém také získáte utřením Nutelly nebo jiného krému s máslem. Kdo má čas, udělá si klasický pudinkový krém. Po vychladnutí roládu rozbalíme a natřeme krémem. Pod krémovou vrstvu je dobré pomazat plát džemem, aby se piškotový korpus příliš nerozmáčel. Pak roládu zabalíme.

3

Roládu přeložíme na papír nebo pracovní desku, část uřízneme a vytvoříme polínko. Můžeme upéct i dvě nestejně silné rolády a poleno tvarovat z nich, záleží na Vás. Celou roládu polijeme čokoládovou polevou. Nemusíme si dávat záležet na tom, aby poleva byla hladká. Kůra je drsná a nestejnoměrná. Tuhnoucí čokoládu potom projedeme vidličkou, abychom vytvořili iluzi kůry. Ozdobíme podle své fantazie.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
2.5
Average: 2.5 (4 votes)