Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct broskvový koláč z čerstvých broskví | recept

Broskvový koláč z čerstvých broskví | recept. Broskve jsou snadno dostupné, dokonce je lze v teplejších koutech naší vlasti i vypěstovat. I když broskve nejraději jíme syrové, často nezavrhneme ani broskvový kompot. Není příliš zvykem zčerstvé broskve používat k vaření, a to je škoda, protože jde o výrazné a šťavnaté ovoce. A to je v kuchyni výhoda. Co si upéct z čerstvých broskví výborný broskvový koláč? Na něj vyberte pěkně vyzrálé a pevné plody, aby se při pečení neroztekly. Čím víc jich na koláči bude, tím budou řezy z broskvového koláče lahodnější.

Co je potřeba

Na těsto broskvového koláče:

  • 5 vajec
  • 150 g moučkového cukru
  • 1 vanilkový cukr
  • 150 g másla
  • šťávu z půlky citronu
  • 250 g polohrubé mouky
  • špetku soli
  • 1 lžička prášku do pečiva
  • přiměřené množství zralých broskví

Na drobenku:

  • 100 g hrubé mouky
  • 100 g krupicového cukru
  • 1 vanilkový cukr
  • 100 g másla

Na polevu:

  • 100 g čokolády na vaření
  • kousek másla
  • trocha mléka

Hlavní kuchyňské potřeby:

  • mísa na těsto
  • měchačka (vařečka)
  • miska na mouku
  • miska na rozehřátou čokoládu
  • větší miska na drobenku
  • metlička
  • plech na pečení
  • papír na pečení
1

Příprava broskvového koláče krok za krokem: Celá vejce vyšlehejte s odváženým moučkovým vanilkovým cukrem do nadýchané husté pěny. Do té po lžících vlévejte rozehřáté vlažné máslo a pak i citronovou šťávu a stále šlehejte.

2

V misce smíchejte polohrubou mouku s práškem do pečiva a špetkou soli.

3

Sypkou směs mouky vmíchejte zvolna do vypracované pěny a jen zlehka prohnětejte.

4

Vymíchejte zvolna husté těsto a vylijte rovnoměrně na plech vyložený papírem na pečení. Rovnoměrně a hustě pokládejte na měsíčky pokrájené broskve.

5

Výroba drobenky na koláč: Hrubou mouku, krupicový cukr s vanilkovým a měkké máslo propracujte prsty v misce do podoby drobivé směsi, ani příliš suché, ani příliš vlhké. Tou rovnoměrně posypte povrch koláče s broskvemi.

6

Broskvový koláč pečeme v troubě vyhřáté na 175 °C tak, aby drobenka měla jen růžovou barvu, celkem koláč pečeme kolem 40 minut.

7

Vychladlý koláč ozdobte táhlými křížovými čarami z tekuté hořké čokolády.

Řezy broskvového koláče krájíme až po úplném vychladnutí, jinak se snadno sypou.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak udělat broskvové řezy | recept
Jak udělat broskvové řezy | recept. Broskvové řezy jsou pikantní zákusek, kterým můžeme své blízké potěšit celoročně. Náš recept na broskvové řezy poč…