Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct makový koláč s pomerančovou kůrou

29. Říjen 2020

Jak upéct makový koláč s pomerančovou kůrou | recept. Kombinace máku a ovoce je velice známá. Především kombinace se švestkami. Poměrně netradiční spojení s pomeranči je velice zajímavé a rozhodně stojí za vyzkoušení! Pomerančová kůra zajistí neodolatelnou vůni a pomerančová šťáva, která je jak v samotném těstě, tak i v sirupu, pak neodolatelnou chuť a vláčnost.

Co je potřeba

Uvedené množství je do dortové formy.

Těsto:

  • kůra z pomerančů – ze dvou pomerančů
  • 75 g mletého máku
  • 250 ml pomerančové šťávy
  • 200 g hladké mouky
  • ½ sáčku prášku do pečiva
  • 3 g kukuřičného škrobu
  • 100 g moučkového cukru
  • 100 ml oleje
  • 1 vajíčko

Sirup:

  • 400 ml vody
  • 25 g cukru krupice
  • 100 ml pomerančové šťávy
1

V míse promíchejte mletý mák, pomerančovou kůru nakrájenou nadrobno, pomerančovou šťávu a nechejte nasáknout. Pak přidejte vajíčko, olej, moučkový cukr, škrob, prášek do pečiva a mouku. Řádně promíchejte.

2

Těsto vlijte do formy vyložené pečícím papírem a pečte cca 45 minut na 170 °C.

3

Než se koláč upeče, připravte si sirup. Na ten smíchejte potřebné přísady a svařte.

4

Ihned po vytažení koláče z trouby, ho ještě horký polijte sirupem a nechejte vychladnout.

Horký koláč hodně saje. Doporučuji tedy sirupu udělat více. Navíc se jím koláči dodává na vláčnosti (není pak „vysušený“).

Autor: Markéta
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct drobenkový makový koláč
Makový koláč z drobenky je z kategorie receptů pro začátečníky. Zvládne jej upéct naprosto každý, včetně starších dětí. Mezi dvěma vrstvami křupavé dr…