Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit nepečený makový dort z piškotů

Jak připravit nepečený makový dort z piškotů | recept na lahodný nepečený piškotový moučník. Nepečené moučníky jsou oblíbené nejen pro skvělou chuť, ale i pro snadnou přípravu nevyžadující žádné zvláštní kuchařské dovednosti. Nejrozšířenější a nejčastěji zhotovované jsou moučníky z piškotů, ovoce a smetany nebo tvarohu. V následujícím receptu se piškotové vrstvy spojují nádivkou ze syrového mletého máku. Chutná to výborně, milovníci máku jsou nadšeni a i ti, kteří mák v oblibě nemají, většinou neodolají. Chybí-li vám odvaha vyzkoušet moučník z takového množství máku, můžete libovolně upravit jeho poměr ve prospěch ořechů.

Co je potřeba

  • 200 g kulatých dětských piškotů
  • 250 g mletého máku
  • 100 g strouhaných vlašských ořechů
  • 100 ml tuzemáku (rumu)
  • 200 g moučkového cukru
  • kůra z poloviny citronu
  • 200 g mascarpone
  • meruňkový džem
1

Utřete mascarpone s moučkovým cukrem, citronovou kůrou a tuzemákem. Přidejte mletý mák a ořechy a spojte vše dohromady. Podle potřeby a chuti můžete přidat cukr nebo mascarpone. 

2

Kulatou dortovou formu (můžete použít plechovku od sušenek) vyložte mikrotenem a na dno vyskládejte kulaté piškoty rovnou stranou dolů. Na piškoty rozetřete část připravené makové nádivky.

3

Piškoty a mák střídejte až do vypotřebování surovin. Poslední vrstvu v dortové formě tvoří piškoty, které vmáčkněte do nádivky vypouklou stranou (rovná strana bude nahoře). Přehrňte mikroten přes dort a celý ho rukama nebo malým válečkem po celém povrchu stlačte, aby v dortu nebyly žádné mezery. Nechte v chladu ztuhnout a rozležet do druhého dne.

4

Druhý den dort vyklopte, povrch potřete meruňkovým nebo jiným výrazným džemem a ozdobte podle fantazie. 

Piškoty doporučuji navlhčit ovocnou šťávou nebo ředěným tuzemákem, bez toho zůstanou tvrdší než jsou ve smetanové klasice.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na domácí Ferrero Rocher