Přejít k hlavnímu obsahu

Jak usmažit bramboráky s houbami | bezkonkurenční, ještě lepší bramboráky

Jak usmažit bramboráky s houbami | bezkonkurenční, ještě lepší bramboráky. Houbové bramboráky (u nás na Plzeňsku vošouchy) jsou obměnou klasických s uzeninou. Na přípravu se hodí veškeré druhy jedlých tvrdých hub. Patříte-li ke zkušenějším houbařům a objevíte-li jednu z prvních jarních hub Čirůvku májovku, neváhejte! Tato houba je obzvlášť vhodná a v tomto pokrmu je vynikající. Nebojte se její zvláštní a někomu nepříjemné vůně, při tepelné úpravě zmizí.

Co je potřeba

  • 800 g brambor
  • 500 g tvrdších druhů hub
  • 2 vejce
  • 2 lžíce polohrubé mouky
  • trochu mléka na rozředění
  • česnek podle uvážení (pažitka)
  • sůl
  • mletý pepř
  • drcený kmín
  • majoránka
  • olej
1

Houby očistěte a nakrájejte na plátky. Plátky osmahněte na tuku, houby nejprve uvolní tekutinu - tu je třeba nechat odpařit. Pak přidejte kmín a houby lehce opečte dorůžova.

2

Ke studeným houbám přimíchejte rozetřený česnek v množství podle vašeho uvážení. Někteří česnek ve spojení s houbami těžko snášejí, mám vyzkoušeno, že čerstvá pažitka nezpůsobuje potíže a chutí se česneku vyrovná. Musí jí být ale trochu více (viz obr.).

3

Brambory oloupejte a nastrouhejte na jemné nudličky. Slijte vodu, která se z nich uvolní. Brambory na vošouchy se správně strouhají na struhadle s „hvězdičkami“, ale já si práci usnadňuji a myslím, že rozdíl není patrný.

4

Do misky k nastrouhaným bramborům přidejte houby s česnekem (pažitkou), mouku, sůl, pepř, vejce, majoránku a vymíchejte těsto. Podle potřeby ho zřeďte mlékem.

5

Bramborové těsto rozetřete na pánev s rozpáleným tukem a opečte z obou stran dozlatova. Podávejte samotné nebo posypané strouhaným sýrem a dozdobené zeleninou.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na čokoládový fondant | recept
Čokoládový fondant | recept. Každý milovník čokolády nad tímto dezertem zaplesá. Po rozkrojení malé bábovičky náš totiž překvapí tekutá čokoládová láv…