Co je potřeba

Co budete potřebovat (porce pro 4 osoby)
- 200 g švarcvaldské šunky (100 g vyjde na cca 30 Kč)
- 2 balení mozzarelly
- kuskus
- zelenina – doporučuji mraženou baby karotku, kukuřici, hrášek, fazolové lusky
- 1 zeleninový gurmánský bujón (nejlépe želé ve vaničce)
- sůl
- máslo
- olej

1

Mozzarellu si nakrájejte na plátky. Do každého plátku švarcvaldské šunky vložte nakrájenou mozzarellu a zatočte do závitku. V případě, že máte rádi fazolové lusky, zamotejte do jednotlivých plátků šunky cca 3–5 ks fazolových lusků a zamotejte do závitku.

2

Na oleji orestujte zeleninu a osolte ji. Nerestujte ji však hodně, zelenina se bude s plněnými závitky ze šunky ještě péct. Mezitím můžete při vaření přistoupit k dalšímu kroku receptu.

3

Dejte si vařit do malého kastrůlku vodu s bujónem, kterou zalijete kuskus.

4

Závitky vyskládejte do skleněné mísy na pečení. Mísu si předtím důkladně vymažte máslem.

5

Na vyskládané závitky v zapékací míse vysypejte orestovanou zeleninu. Na zeleninu položte 4–5 plátků másla a podlijte vodou. S vodou opatrně, podlijte závitky opravdu malinko, mozzarella se v troubě rozpustí a vznikne dostatek šťávy, ve které se závitky budou dusit.

6

Závitky pečte ve spodní části trouby vyhřáté na 150 °C po dobu 25 minut. Závitky nepřikrývejte, byly by pouze podušené. Pečte je nepřikryté, zelenina a vrchní část závitků tak získá křupavou krustu.

7

Kuskus nasypte do malého hrnce (pro 4 osoby je dostačující plná 3 dcl sklenice kuskusu), přidejte 2 plátky másla a zalijte přichystaným vývarem z bujónu. Kuskus přikryjte poklicí. Kuskus je připraven velice rychle, do 3–4 minut je hotový. Plněné závitky ze šunky s kuskusem a zeleninou jsou připravené k podávání.

8

Upečené závitky podávejte s kuskusem. Dobrou chuť!

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (2 votes)