Přejít k hlavnímu obsahu

Jak zhubnout na rotopedu

Už jste si pořídili rotoped? Nejedna reklama slibuje při používání rotopedu štíhlejší a pevnější postavu. Cvičením na rotopedu se opravdu zhubnout dá, ale je k tomu potřeba důsledné dodržování vhodných postupů. Důležitý je čas cvičení, jeho doba, ale i optimální tepová frekvence.

Co je potřeba

rotoped

1
Kdy cvičit na rotopedu? Všeobecně se dá říct, že nejvhodnější je doba hned ráno po probuzení. Ve spánku totiž tělo nepřijímá potravu a krevní cukr je díky tomu na velmi nízkých hodnotách. Organismus je tak nucen velmi brzy sáhnout do tukových rezerv. Vaše snídaně by měla poté vypadat jako obvykle. Rozhodně tedy neplatí, že když si ráno zašlapu, můžu si dát mísu lívanců s marmeládou. Jestliže nemůžete cvičit ráno, naplánujte si cvičení kdykoli během dne minimálně tři hodiny po jídle a dvě hodiny před spaním.
2
Jak často a jak dlouho na rotopedu cvičit? Ideální je frekvence 3-5 x týdně. Určitě neplatí, že pokud budete cvičit každý den, rychleji zhubnete. Tělo potřebuje nějakou dobu na odpočinek a regeneraci. Jestliže na rotopedu začínáte, cvičte 3x týdně a postupně přidávejte. Doba cvičení by měla být minimálně 30 minut, optimálně 40 minut. Teprve po této době tělo začne zaručeně sahat do tukových rezerv.
3
S jakou intenzitou na rotopedu cvičit? Intenzita je přímo závislá na vaší maximální tepové frekvenci. Jestliže váš rotoped ergometr nemá přístroje k jejímu sledování, dokupte si je. Kolem tepové frekvence stále koluje spousta mýtů, jako například, že čím vyšší ji udržujete, tím rychleji zhubnete, nebo že tělo si „řekne samo.“ Nic z toho není pravda, takže jestli chcete zhubnout, musíte si ji hlídat. Optimální intenzita cvičení by se měla pohybovat okolo 60-90 % vaší maximální tepové frekvence. A jak ji zjistíte? Výpočetní technik je mnoho, ale nám postačí ta nejjednodušší. Muži zjistí svou maximální tepovou frekvenci tak, že od čísla 220 odečtou svůj věk. Ženy použijí číslo 226. Pro přesnější určení ale navštivte specializovaného trenéra.
4
Stačí používat jen rotoped? Tady se vrátím k tolik oblíbeným reklamním tvrzením. Je pravda, že na rotopedu zhubnete, ale lhala bych, kdybych vám tvrdila, že si díky němu vytvarujete postavu. Na to je potřeba i jiný druh pohybu. Dobrá je třeba kalanetika, pilates nebo speciální posilovací věže v posilovnách. Zpevnění postavy je opravdu důležité, protože pokud spálený tuk nenahradí svaly, budete se cítit nejistě a nestabilně. A kromě toho na zpevněné postavě jsou výsledky vidět mnohem rychleji.

Před cvičením rotoped vždy správně nastavte a nezapomeňte na důkladnou rozcvičku a závěrečný strečink.

Výsledky vašeho snažení se určitě neprojeví hned, ale zhruba až po 4-6 týdnech.

Autor: notburga | Zobrazit autorská práva

Foto: Tara Bartal; zdroj: sxc.hu
Foto: Jos van Galen; zdroj: sxc.hu
Foto: Lotus Head; zdroj: sxc.hu

Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak správně cvičit na rotopedu
Obrázek není k dispozici
Jak zhubnout při cvičení doma
Jak vypadat štíhlejší
Obrázek není k dispozici
Jak vybrat posilovací lavici
Jak vybrat rotoped