Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct ovocný koláč z pomazánkového másla

07. Srpen 2020

Jak upéct ovocný koláč z pomazánkového másla | hrnkový recept na lahodný a rychlý ovocný koláč. Pomazánkové máslo má nespočetné možnosti využití, především díky tomu, že je chuťově neutrální. Což je velké plus pro následující recept. Ten Vám nabízí jeho další využití jako přísadu do těsta, a to při pečení sladkých koláčů. Získáte díky němu dokonale vláčné těsto. Koláč má ale ještě jedno plus, těsto je bez vajíček, můžete se uklidnit tím, že je koláč jakoby „lehčí“.

Co je potřeba

Uvedené množství je do dortové formy, v případě většího plechu dávku zdvojnásobte.

Těsto:

  • 1 kelímek pomazánkového másla
  • 1 kelímek polohrubé mouky
  • ½ balení kypřícího prášku do pečiva

Tvarohový krém:

  • 1 tvaroh ve vaničce
  • 1 vanilkový pudink (prášek)
  • 1 vanilkový cukr
  • 2 vrchovaté lžíce moučkového cukru

+ ovoce – dle chuti (jablka na plátky + skořice, meruňky na čtvrtky + rozinky, švestky aj. lze i kompotované ovoce – dostatečně okapané)

1

Na těsto utřete pomazánkové máslo, mouku, kypřící prášek a přendejte (vytvarujte rukou) do formy vyložené pečícím papírem.

2

Na takto připravené těsto rovnoměrně rozmažte utřený krém připravený z tvarohu, pudinkového prášku, vanilkového cukru a cukru moučkového.

3

Na závěr rozložte Vámi zvolené ovoce. Koláč pečte ve vyhřáté troubě na cca 170 °C po dobu 50 minut.

Autor: Markéta
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct koláč s blumami | recept
Koláč s blumami | recept. Ovocné koláče všeho druhu prostě k letním měsícům neodmyslitelně patří. Proto není na škodu mít v rukávu více různých recept…
Jak upéct kávový moučník | recept
Káva, káva, káva… ano kávě třikrát hurá a sláva! Především od většiny dospěláků, které postaví na nohy, zpříjemní den a aspoň na chvíli zastaví hektic…