Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct lžícový koláč | recept

02. Červenec 2018

Ovocný koláč | rychlý recept. Nabízím recept na rychlý ovocný koláč na plech. Potřebné suroviny odměřujeme polévkovou lžící. Je jedno, jestli lžíce bude vrchem nebo rovná, důležitý je poměr surovin (buď všechny vrchem, nebo všechny rovné). Koláč poklademe ovocem podle sezony, můžeme použít i kompotované ovoce. Recept je velmi snadný a koláč je brzy hotový, recept se bude hodit pro nečekanou návštěvu. Množství surovin si upravujeme podle velikosti plechu. Rozpis je na malý plech nebo nižší koláč na velkém plechu. Fotografie jsou z pečení dvojité dávky.

Co je potřeba

  • 13 lžic hrubé mouky
  • 8 lžic krystalového cukru
  • 13 lžic vlažného mléka
  • 10 lžic tuku (olej, rozpuštěné máslo nebo Hera)
  • 2 celá vejce
  • 1/2 prášku do pečiva
  • 1 vanilkový cukr
  • ovoce nebo kompot
  • máslo, cukr, mouka na drobenku
1

Jako první si připravíme posyp – drobenku. Děláme ji z másla, které necháme rozpustit a přidáme smíchanou polohrubou mouku s moučkovým cukrem. Vše dohromady mícháme, až se začnou dělat hrudky. Odstavíme a necháme vychladnout. Nepíši množství ingrediencí, protože každý má rád posyp jinak, někdo vyšší vrstvu a někdo jen lehounce zasypáno. Upravte si proto množství drobenky podle své chuti.

2

Do misky vlijeme vlažné mléko, přidáme cukr, olej a vejce a důkladně prošleháme metličkou nebo vařečkou. Pak přidáme mouku promíchanou s práškem do pečiva a opět důkladně promícháme. Těsto nalijeme na vymaštěný a vysypaný plech s vyšším okrajem.

3

Těsto na plechu rovnoměrně poklademe kousky zvoleného ovoce. Ovoce lehce vkládáme, nemačkáme. Povrch posypeme drobenkou a vložíme do předehřáté trouby na 190 °C.

4

Každá trouba peče jinak rychle, proto neuvádím přesnou dobu pečení. Pohybuje se okolo 30 minut. Správně pečený koláč má shora nazlátlou barvu. Můžeme zkusit také zapíchnout dřevěnou špejli, zůstane-li čistá, je koláč upečen.

Drobenka na koláči se může přichutit mletou skořicí. Do těsta můžeme přidat nastrouhanou kůru z chemicky neošetřených pomerančů nebo citronů.

Autor: Mirka K. | Zobrazit autorská práva

fotografie: archiv autorky (Mirka K.)

Hodnocení

Pani Vlasto, máte pravdu! Dnes jsem si koupila 1/2 kg borůvek že jako na koláč.ale raděj jsem půlku snědla dnes a tu druhou mám na zítra. Raději vitamíny RAW než pečené. Měla jsem chuť na třešně, byly krásné, ale 1 kg za 110 Kč! To si nemohu z důchodu dovolit. Také žiji v DPS . Mějte se moc hezky ! Eva

poetkavlasta (neověřeno) | Po, 06/29/2015 - 20:53

Mívala jsem nejraději ovocný koláč s černým rybízem - vyšší vrstvou, na chalupě jsem ho měla spoustu na naší zahradě. Velké sladké kuličky, koláč chutnal sksoro jako s borůvkami, možná i lépe. Na zimu jsem ho mrazila na tácku a potom přendala do mikroténových sáčků. Také jsem dělala marmeluádu i ovocnou šťávu za studena. Dnes žiji sama v pečov. domě a mám problém z důchodu si koupit kilo rybízu za 70,- Kč. Jsou to přemrštěné ceny za všechno ovoce, které člověk k životu potřebuje a nemůže si ho ani dopřát. Dříve se ovoce kupovalo od lidí co měli zahrady, za pár kaček. A bylo kvalitní a dozrálé!
Dnes si raději sním ovoce čerstvé, než ničit vitamíny na koláči. A navíc, české ovoce se v marketu skoro neobjeví. O to cizí, chemicky udržované, nemám zájem. Vlasta

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
I když by asi ovocný koláč měl být kulatý, označení ovocný koláč se vžilo pro typ moučníku, kdy je na syrové těsto rozložena společně upečena vrstva o…