Co je potřeba

Na těsto budeme potřebovat:

  • 4 vejce
  • 4 lžíce cukru krystal
  • 4 lžíce hladké mouky
  • 1 lžička kypřicího prášku do pečiva
  • 1 lžíce kakaa
  • tuk a hrubou mouku na vymazání a vysypání pekáče

Na krém budeme potřebovat:

  • 2 nízkotučné tvarohy ve vaničce
  • 1 polotučný tvaroh v kostce
  • 100 g hery
  • 1 želatinový ztužovač
  • 1 lžíce třtinového cukru
  • 1 lžíce javorového sirupu
  • kakao na poprášení
1

Jako první připravíme piškotový korpus. Troubu předehřejeme na 180 °C. Vejce postupně oddělíme od žloutků. Žloutky přendáme do jedné mísy a bílky do druhé. Žloutky vyšleháme se čtyřmi lžícemi cukru krystal do pěny. Přisypeme prosátou hladkou mouku s kypřicím práškem a zašleháme je. Z bílků vyšleháme tuhý sníh, který poté opatrně zamícháme do těsta. Nakonec přidáme lžíci kakaa a zapracujeme ji.

2

Pekáč důkladně vymažeme tukem, postačí kousek hery nebo trocha oleje, následně ho vysypeme hrubou moukou. Těsto poté nalijeme do pekáče a rovnoměrně rozetřeme. Vložíme do trouby a pečeme asi 15 minut. Propečenost zkoušíme špejlí. Upečený korpus necháme zcela zchladnout. Na krém si nakrájíme na kostičky nebo na plátky heru a necháme ji změknout. Poté k ní vyklepneme všechny vaničky tvarohu. Přisypeme trochu cukru a vše vyšleháme do hladkého krému.

3

Želatinový ztužovač připravíme podle návodu na obalu. Většinou postačí, když zašleháme metličkou sypkou směs do trochy vody. Poté po částech přidáváme tvarohový krém.

4

Na upečený korpus rozehřejeme tvarohový krém a posypeme kakaem. Vložíme do lednice a necháme ztuhnout. Před podáváním krájíme na řezy.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4
Average: 4 (1 vote)