Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit brynzovou polévku | recept

Brynzová polévka | recept. Brynzu si většina z nás dokáže představit jen jako součást halušek. Ale rozhodně stojí za to ji vyzkoušet i v jiných pokrmech. Například brynza použitá jako zavářka do polévky dodá jídlu zajímavou pikantně nakyslou chuť.

Co je potřeba

250 gramů brambor
500 ml zeleninového vývaru
150 gramů brynzy
100 gramů uzeniny
1 střední cibule
2 lžíce mléka
2 lžíce hladké mouky
1 lžíce nasekaného čerstvého kopru
podle chuti sůl

1
Brambory oškrábeme a nakrájíme na menší kostičky. Zalijeme v hrnci zeleninovým vývarem, osolíme a dáme vařit. Mezitím si do jiného kastrolku kápneme trochu oleje a osmažíme na něm oloupanou a nadrobno nakrájenou cibuli a uzeninu nakrájenou nadrobno. Osmaženou cibulku s uzeninou přisypeme k vařícím se bramborám.
2
Připravíme si brynzovou zavářku. Brynzu nadrobíme na co nejmenší kousky a smícháme s moukou a mlékem. Směs důkladně vyšleháme vidličkou, dokud není hladká – bez větších hrudek. Polévku zprudka zavaříme a do vroucího vývaru postupně vlijeme brynzovou zavářku – vidličkou ji pečlivě rozšleháváme a po menších kouscích vhazujeme do hrnce. Necháme 10 minut povařit.
3
Do hotové brynzové polévky přidáme nasekaný kopr a podle chuti ji dosolíme. Servírujeme ji teplou a nejlépe ihned zkonzumujeme. Ozdobného servírování dosáhneme, pokud brynzovou polévku podáváme spolu s plátkem pečené slaniny. Anglickou slaninu položíme na pečicí papír a vložíme do trouby rozpálené na 200 °C. Pečeme 5–8 minut, dokud není křehká a dokonalé propečená. Servírujeme v talíři polévky.

Brynzovou polévku můžeme zjemnit přidáním 1–2 lžic smetany.

Kdo nemá rád kopr, může použít naťovou petrželku nebo pažitku.

Autor: notburga | Zobrazit autorská práva

Foto k receptu na brynzovou polévku: Jana Šrámčíková

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Domácí paštika | recept. Paštiky patří mezi oblíbené pomazánky a studené předkrmy. Jsou také vhodným doplňkem obložených studených mís. Připravují se…