Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit krůtí roládu s nádivkou | recept

Krůtí roláda s nádivkou | recept. Krůtí roláda s nádivkou může být skvělou volbou pro lehčí nedělní nebo slavnostní oběd. Do nádivky můžete přidat libovolné ingredience, které doma naleznete. Recept, který je velmi jednoduchý a nepříliš časově náročný, naleznete v následujícím článku. Krůtí maso je lehce stravitelné, nalezneme v něm spoustu bílkovin a skoro žádný tuk. Navíc obsahuje velké množství zinku a další cenné látky.

Co je potřeba

  • 700 g krůtích prsou v celku
  • 1 menší cibule
  • 2 stroužky česneku
  • 250 g žampionů
  • 3 lžíce olivového oleje
  • 2 starší rohlíky nebo jiné vhodné pečivo
  • 60 ml mléka
  • 2 vejce
  • Sůl, pepř, mletý muškátový květ či oříšek, čerstvé bylinky
1

Nejprve připravíme nádivku následujícím způsobem: Cibuli nakrájíme na jemno a česnek na plátky a osmažíme je na olivovém oleji. Následně do pánve přisypeme očištěné žampiony překrájené na menší kousky a podusíme je do měkka. Nakonec směs ochutíme solí a pepřem.

2

 V míse rozšleháme vejce s mlékem, přidáme rohlíky nakrájené na kostičky, sůl, pepř, mletý muškátový květ či oříšek a nasekané čerstvé bylinky. Do nádivky vmícháme také vychladlou žampionovou směs.

3

Krůtí prsa podélně nařízneme a maso rozevřeme, rozklepeme na potravinářské fólii tak, aby vznikl rovnoměrně tlustý plát přibližně tvaru obdélníku.

4

Ten poté osolíme a opepříme a naplníme nádivkou. Maso stočíme do rolády, převážeme ji nití a zabalíme do alobalu.

5

Krůtí roládu pečeme asi 45 minut při 180 °C, poté maso vybalíme z alobalu a dopečeme jej do zlatova. Roládu podáváme se šťouchanými brambory, dušenou zeleninou nebo třeba jen se salátem z čerstvé zeleniny.

  • Místo žampionů zkuste do nádivky přidat třeba lesní houby, listový špenát nebo jinou oblíbenou zeleninu.
  • Pokud Vám zbyde nádivka, naneste ji lžící k roládě, až ji vybalíte z alobalu a vše dopečte.
Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na krůtí kousky na kari | recept
Krůtí kousky na kari | recept. Jak známo, krůta má devatero mas, proto je velice variabilní při zpracování. Navíc je nepoměrně zdravější než kuře, je…