Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit kuřecí játra po farmářsku | recept

Kuřecí játra po farmářsku | recept. Játra jsou vděčnou a levnou surovinou, ze které se dají připravovat nejrůznější pokrmy. Určitě znáte játra dušená na cibulce. Pokud si je chcete připravit v chuťově výraznější variantě doplněné o zeleninu, vyzkoušejte náš recept na kuřecí játra po farmářsku. Játra se předem marinují a získají díky tomu skvělou chuť i aroma.

Co je potřeba

  • 500 g kuřecích jater
  • asi 300 g čerstvé či mražené zeleniny nakrájené na kousky (hodí se třeba mrkev, brokolice, hrášek, květák, pórek, paprika, apod.)
  • 2 lžíce rostlinného oleje
  • 1 středně velká cibule
  • 1 lžička kukuřičného škrobu a trocha vody či vývaru na podlití
  • sůl podle chuti

Na marinádu si připravíme:

  • 2 stroužky česneku
  • 2 lžíce nasekaných čerstvých bylinek (případně postačí sušené)
  • 3 lžíce rostlinného oleje
  • pepř, mletou papriku
1

Nejprve připravíme následujícím způsobem marinádu: Do misky nasypeme česnek nakrájený na plátky, nasekané bylinky a koření. Vše zalijeme rostlinným olejem a důkladně promícháme.

2

Játra očistíme a pokrájíme na menší kousky. Vložíme je do mísy a zalijeme připravenou marinádou. Játra poté necháme v lednici marinovat asi 30 minut.

3

Na rozpáleném oleji osmažíme nahrubo nakrájenou cibuli, dokud nezačne lehce zlátnout. Posléze přidáme marinovaná játra a orestujeme je ze všech stran.

4

Přisypeme kousky zeleniny, směs podlijeme trochou vody či vývaru a dusíme ji asi 15 minut.

Nakonec játra zahustíme kukuřičným škrobem rozmíchaným ve studené vodě, podle chuti je osolíme (případně dokořeníme) a necháme prohřát.

5

Kuřecí játra po farmářsku podáváme s pečenými či šťouchanými brambory nebo s dušenou rýží.

  • Játra můžeme vylepšit, pokud cibuli opečeme na slanině.
  • Z bylinek se k játrům hodí třeba bazalka, majoránka, tymián, šalvěj či petrželka. Na jaře můžete přidat také medvědí česnek.
Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit kuře na mrkvi | recept
Kuře na mrkvi | recept. Kuře se dá připravit na mnoho způsobů, pokud vám však již došly nápady, vyzkoušejte kuře na mrkvi podle našeho receptu. Recept…