Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit švestkovou omáčku k masu | recept

Recept na velmi pikantní švestkovou omáčku. Švestková omáčka k masu připravená podle nabízeného receptu kombinuje více chutí a je poněkud ostřejší. Výtečně se hodí k masům méně nevýrazné chuti. Jak připravit švestkovou omáčku k masu zase trochu jinak? Zkuste to podle našeho receptu.

Co je potřeba

  • suroviny podle návodu
  • základně vybavená kuchyně
1

Švestková omáčka se obvykle podává k uzenému masu, k vařenému jazyku nebo k rybě. Naše pikantní švestková omáčka se hodí k méně kořeněným steakům, k přírodním řízkům nebo k pečením (vepřové, drůbež), k pečené rybě – tedy k sušším úpravám masa. Švestkovou omáčku k masu připravíme z půl kilogramu švestek, půlky cibule, jedné pálivé papričky, citronu, dvou stroužků česneku, vlašských ořechů a pěti lžic oleje. Kořenit budeme skořicí a pepřem, dochucovat solí a cukrem.

2

Na švestkovou omáčku k masu se hodí plody hodně i málo zralé. Na odrůdě švestek příliš nezáleží. Poměr zralých a méně zralých by měl být tak 2 : 1. Švestky opláchneme, vypeckujeme a nakrájíme – méně zralé na proužky, zralejší plody jen na polovinu.

3

Půlku cibule nakrájíme na drobné kousky a na pěti lžicích oleje ji osmažíme do sklovita. Pak přidáme vrchovatou lžíci hladké nebo polohrubé mouky a usmažíme zlatou jíšku. Když cibule začne hnědnout, zasypeme cibulovou jíšku plnou lžicí cukru.

4

Za pilného míchání necháme cukr rozpustit a lehce zkaramelizovat – výsledek musí mít stále zlatou barvu. Přisypeme nakrájené švestky. Stále mícháme, aby se ovoce nepřipálilo. Puštěná ovocná šťáva rozpustí karamel. Dno kastrolku musí být čisté.

5

Zalijeme dvěma decilitry vody. Přidáme nasekanou ostrou papričku, nakrájené dva stroužky česneku, kousek celé nebo půl lžičky mleté skořice, plátek citronu, dvě špetky mletého pepře, půl lžičky soli a notnou hrst vlašských ořechů (nemusíme je nijak drtit, v omáčce změknou a dostanou velmi lahodnou chuť).

6

Stáhneme teplotu, aby omáčka jen probublávala. Když je dostatečně hustá a švestky se rozpadají, ochutnáme a dochutíme. Většinou je třeba švestkovou omáčku k masu trochu přisladit. Výsledek by měl mít plnou sladkokyselou chuť, ostře pikantní chuť. Vyjmeme citron a pokud jsme použili, tak i celý kousek skořice.

7

Švestkovou omáčku dáváme na talíř jen v malém množství. Zbytek přelijeme do nahřátého omáčníku (nebo porcelánové misky) a strávníky vybídneme, aby si posloužili podle vlastní chuti. Omáčka je opravdu dost ostrá.

Autor: eliska1544 | Zobrazit autorská práva

Fotografie receptu na švestkovou omáčku: nafotila a přiložila autorka

Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Recept na švestkové čatní. Švestkové čatní povýší i docela obyčejné jídlo na pochoutku. Tato exotická švestková delikatesa, která se však už u nás „za…