Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit tagliatelle s dýní | recept

Tagliatelle s dýní | recept. Těstoviny s dýní jsou poněkud nezvyklé, recept pochází z kraje Emilia Romagna v Itálii, přesto věřím, že příznivce si najde. Jídlo je to vydatné, rychle hotové a nenáročné na přípravu. Využijte současnou pestrou nabídku dýní na trhu a vyzkoušejte pokrm uvařit podle následujícího receptu.

Co je potřeba

  • 500 g dýně
  • 2 lžíce olivového oleje
  • 1 střední cibule
  • 3 stroužky česneku
  • několik stonků petržele
  • sůl podle chuti
  • 1/4 lžičky pepře
  • trochu strouhaného muškátového ořechu
  • 250 ml drůbežího vývaru
  • 150 g parmské šunky 
  • 2 lžíce husté smetany
  • parmezán na posypání – volitelně
  • tagliatelle
1

Na oleji osmahněte drobně pokrájenou cibuli a česnek.

2

Přidejte kostky dýně a několik větviček krájené natě petržele. Společně asi 2 minuty prohřejte. K přípravě tohoto pokrmu můžete použít jakoukoli dýni (kromě špagetové). Dýně Hokaido se vaří i se slupkou, ostatní dýně oloupejte. Ze všech druhů dýně odstraňte vnitřní část se semeny.

3

Směs na pánvi osolte, okořeňte a zalijte drůbežím vývarem. Na doprovodné fotografii je zmrazený vývar. Přikryjte nádobu poklicí a vařte přibližně 10 minut, dýně změkne. K měkké dýni přidejte proužky parmské šunky a asi 2 minuty prohřívejte a pak odstavte.

4

Na závěr promíchejte se 2 lžícemi husté smetany a dosolte podle chuti. Posypte druhou částí petrželové natě.

5

Tagliatelle uvařte v osolené vodě podle návodu na obalu. Uvařené sceďte, nechte okapat a rozdělte na talíře. Zalijte uvařenou omáčkou a můžete posypat strouhaným parmezánem.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak udělat rajčatovou omáčku | recept
Tipy na rajčatovou omáčku pro kuchařské začátečníky. Rajčatová omáčka nemusí nutně být tou „rajskou“, která českého strávníka provází od mateřské škol…