Co je potřeba

Co je potřeba na 12 ks vaflí:

  • 1 hrnek ovesných vloček
  • 1 hrnek bílého jogurtu
  • 1 zralý banán
  • 1 lžička prášku do pečiva (nejlépe z vinného kamene)
  • 2 vejce
  • špetka skořice
  • kousek másla na vymazání vaflovače
1

Banán dodá vaflím vláčnost a sladkou chuť, navíc obsahuje spoustu vitamínů (např. vitamíny skupiny B, vitamíny A, C a E) a minerálů (např. hořčík, vápník, zinek, fosfor a velké množství draslíku).

Ovesné vločky jsou lehce stravitelné, mají vysoký obsah vlákniny a nalezneme v nich také vitamíny skupiny B a vitamín E, z minerálů pak zejména vápník, draslík a železo. Přispívají k udržení stabilní hladiny cukru v krvi a pomáhají regulovat cholesterol.

2

A jak vafle připravíme?

Ovesné vločky smíchané s práškem do pečiva a skořicí v mixéru rozmixujeme s jogurtem, přidáme vejce a banán a důkladně promixujeme. Těsto necháme asi 10 minut odpočinout.

3

Mezitím předehřejeme vaflovač a vymažeme jej kouskem másla, po rozehřátí do něj vlijeme naběračku připraveného těsta. Těsto důkladně rozetřeme po celé ploše vaflovače a přiklopíme. Necháme upéct dozlatova a opakujeme, dokud nám těsto nedojde.

4

Hotové vafle podáváme pomazané marmeládou a tvarohem, domácí nutelou nebo třeba hložinkovou medoládou (Postup pro její výrobu naleznete zde: Jak zpracovat hložinky | recepty) a sypané vlašskými nebo jinými ořechy.

Tipy

Pokud musíte dodržovat bezlepkovou dietu, nezoufejte, v obchodech se zdravou výživou a na internetu se dají sehnat bezlepkové ovesné vločky, které jsou vyrobené z prastaré nepřešlechtěné anglické odrůdy ovsa, která je přirozeně bezlepková.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3
Average: 3 (4 votes)