Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit zdravé banánovo-ovesné vafle | recept

Zdravé banánovo-ovesné vafle | recept. Čerstvé domácí vafle mohou představovat velmi zdravou a chutnou sladkou snídani. Pokud se však rozhodnete koupit si je v obchodě, snídaně již bohužel tak zdravá nebude. Kupované vafle v mnoha případech obsahují spoustu bílého cukru a palmového tuku a některé i stabilizátory, což může vypovídat o jejich čerstvosti. Navíc jsou vyrobené z bílé pšeničné mouky, která našemu organismu žádné zdraví prospěšné látky nedodává, spíše bere. Zkuste si proto připravit čerstvé a zdravé vafle podle našeho receptu. V následujícím článku naleznete jednoduchý postup pro přípravu banánovo-ovesných vaflí. Vafle jsou navíc zcela bez přidaného cukru.

Co je potřeba

Co je potřeba na 12 ks vaflí:

  • 1 hrnek ovesných vloček
  • 1 hrnek bílého jogurtu
  • 1 zralý banán
  • 1 lžička prášku do pečiva (nejlépe z vinného kamene)
  • 2 vejce
  • špetka skořice
  • kousek másla na vymazání vaflovače
1

Banán dodá vaflím vláčnost a sladkou chuť, navíc obsahuje spoustu vitamínů (např. vitamíny skupiny B, vitamíny A, C a E) a minerálů (např. hořčík, vápník, zinek, fosfor a velké množství draslíku).

Ovesné vločky jsou lehce stravitelné, mají vysoký obsah vlákniny a nalezneme v nich také vitamíny skupiny B a vitamín E, z minerálů pak zejména vápník, draslík a železo. Přispívají k udržení stabilní hladiny cukru v krvi a pomáhají regulovat cholesterol.

2

A jak vafle připravíme?

Ovesné vločky smíchané s práškem do pečiva a skořicí v mixéru rozmixujeme s jogurtem, přidáme vejce a banán a důkladně promixujeme. Těsto necháme asi 10 minut odpočinout.

3

Mezitím předehřejeme vaflovač a vymažeme jej kouskem másla, po rozehřátí do něj vlijeme naběračku připraveného těsta. Těsto důkladně rozetřeme po celé ploše vaflovače a přiklopíme. Necháme upéct dozlatova a opakujeme, dokud nám těsto nedojde.

4

Hotové vafle podáváme pomazané marmeládou a tvarohem, domácí nutelou nebo třeba hložinkovou medoládou (Postup pro její výrobu naleznete zde: Jak zpracovat hložinky | recepty) a sypané vlašskými nebo jinými ořechy.

Pokud musíte dodržovat bezlepkovou dietu, nezoufejte, v obchodech se zdravou výživou a na internetu se dají sehnat bezlepkové ovesné vločky, které jsou vyrobené z prastaré nepřešlechtěné anglické odrůdy ovsa, která je přirozeně bezlepková.

Autor: Jana F. | Zobrazit autorská práva

Fotografie: Jana.F

Hodnocení
Katarina (neověřeno) | Po, 06/10/2019 - 18:29

Z danej dávky mi vyšlo len 8 malinkých kúskov. Kebyže som chcela normálnu veľkosť tak mi ich vyjde možno 5-6. Inak chutia výborne.

Další zajímavé články

Dýňové muffiny s ořechy | recept. Podzim a s ním i dýňová sezóna je tady, dýně jsou k sehnání téměř všude a stejně tak právě dozrávají také vlašské oř…