Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat ovesné palačinky | recept

Ovesné palačinky | recept. Palačinky slané nebo sladké jsou oblíbenou klasikou téměř každé rodiny. Podávají se jako hlavní jídlo či jako výborná svačinka. Vzhledem ke svým kalorickým hodnotám, palačinky nepatří k těm zdravějším pokrmům. My však pro vás máme verzi s nižším kalorickým složením. Část mouky je v palačinkách nahrazena ovesnými vločkami. Usmažte si ovesné palačinky, jsou snadné, rychlé a jsou výbornou alternativou skvělého dezertu.

Co je potřeba

  • půl šálku hladké mouky
  • půl šálku ovesných vloček
  • 1 šálek mléka
  • 2 vejce
  • špetka soli
  • lžička cukru
1

V prvním kroku si ovesné vločky propláchneme přes cedník. Použít můžeme ovesné vločky klasické či ovesné vločky jemné. Následně propláchnuté vločky namočíme do mléka nebo vody (nejlépe přes noc).

2

Nabobtnalé ovesné vločky rozmixujeme tyčovým mixérem a postupně přidáváme hladkou mouku, vejce a mléko. Kdo chce být nekonvenční a hlídá kvalitu potravin, může na palačinky použít žitnou mouku a sojové mléko. Připravíme si řídké těsto, které necháme krátce odpočinout.

3

Ovesné palačinky smažíme na připravené rozehřáté pánvi bez oleje, ale musí se jednat o opravdu kvalitní pánev, aby se těsto nelepilo a nepřipalovalo (osvědčená je teflonová pánev). S menším množstvím oleje se palačinky osmaží krásně dozlatova, smažíme je po obou stranách.

4

Hotové palačinky můžeme plnit různými náplněmi, jako je marmeláda, tvaroh, povidla. Podle fantazie a improvizace potřeme ovesné palačinky bílým jogurtem nebo kysanou smetanou, což je více kalorické, ale pro někoho možná chutnější. Nakonec palačinky poklademe ovocem. Vhodné je použít měkké ovoce, například meruňky, broskve, banán. Dobrou chuť a zdravé mlsání!

Autor: Jirina Novakova | Zobrazit autorská práva

Foto autorské: Jiřina Nováková

Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na grilovanou makrelu | recept
Grilovaná makrela | recept. Makrela je velmi vhodná ke grilování. Její maso je hodně tučné a tak nehrozí, že bude vysušená. Velkou výhodou je také to,…
Jak naložit ovoce do alkoholu | recepty
Jak naložit ovoce do alkoholu | recepty. Konzervování v alkoholu údajně vynalezli v klášterech středověké Evropy. Ovoce můžeme nakládat do samotného a…