Přejít k hlavnímu obsahu

Jak se obléci na pohovor

11. Září 2016

Můžete být milí, charakterní a pracovití, jakmile ale zkazíte první dojem u potenciálního zaměstnavatele, šanci si svou reputaci napravit už nejspíš nedostanete. Vyhněte se základním chybám a zjistěte, jak se připravit na přijímací pohovor a jak se na pracovní pohovor, přijímací pohovor či důležitou pracovní schůzku obléci.

1
Oblečte se na pracovní pohovor formálně, a to i když víte, že ve firmě panuje uvolněná atmosféra. Vy potřebujete udělat co nejlepší a nejprofesionálnější dojem. Ostatní zaměstnanci ve firmě už práci mají, takže nepotřebují nic dokazovat.
2
Nebojte se do správného oblečení investovat. Kvalitní oblek nebo kostým je evergreen, který se v šatníku neztratí.
3
Pánové by si měli na pracovní pohovor obléci tmavý oblek, jednobarevnou košili (zde pořád kraluje bílá) a ladící kravatu. Obout by si měli černé šněrovací boty a pod ně by si měli vzít vyšší černé ponožky. Dámy by si měly na pracovní pohovor obléci kostým v tlumených barvách, či sukni nebo šaty ke kolenům, blůzu a sako. Na nohy by si měly vzít nelesklé punčochy a lodičky. Vyvarovat by se měly letním sandálům, což je častý nešvar. Vaše oblečení a boty by samozřejmě mělo být čisté a voňavé. Vezměte si s sebou do auta nebo do tašky cestovní váleček, který zachytí prach a nitky z oblečení.
4
Vyvarujte se výstředního oblečení a barev (pokud tedy nejdete žádat o pozici stylisty/stylistky), svou osobnost projevte raději skrze životopis než oblečení. Vsaďte na klasiku. Před odchodem na pracovní pohovor se prohlédněte v zrcadle a zeptejte se svého okolí, jak na něj působíte. Výsledný dojem, který na pohovoru uděláte, bude rozhodující.
Autor: chiquita | Zobrazit autorská práva

Foto: lisa fanucchi, sxc.hu, photo/603416

Hodnocení
Janek Pavlásek (neověřeno) | St, 05/22/2019 - 23:35

Pohovor mě za pár dní taky čeká. Jak to tak vidím, tak si budu nakonec asi muset nějaký ten oblek půjčit, protože teď momentálně žádný nemám. Rád bych udělal dobrý dojem, protože už jsem bez práce celkem dlouho a byl bych moc rád, kdyby tento pohovor vyšel. Nabídka pracovních míst totiž u nás není zrovna velká, takže bych mohl klidně čekat i několik měsíců, než by se mi podařilo najít nějaké jiné volné místo.

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici