Přejít k hlavnímu obsahu

Jak se obléci na pohovor

11. Září 2016

Můžete být milí, charakterní a pracovití, jakmile ale zkazíte první dojem u potenciálního zaměstnavatele, šanci si svou reputaci napravit už nejspíš nedostanete. Vyhněte se základním chybám a zjistěte, jak se připravit na přijímací pohovor a jak se na pracovní pohovor, přijímací pohovor či důležitou pracovní schůzku obléci.

1

Oblečte se na pracovní pohovor formálně, a to i když víte, že ve firmě panuje uvolněná atmosféra. Vy potřebujete udělat co nejlepší a nejprofesionálnější dojem. Ostatní zaměstnanci ve firmě už práci mají, takže nepotřebují nic dokazovat.

2

Nebojte se do správného oblečení investovat. Kvalitní oblek nebo kostým je evergreen, který se v šatníku neztratí.

3

Pánové by si měli na pracovní pohovor obléci tmavý oblek, jednobarevnou košili (zde pořád kraluje bílá) a ladící kravatu. Obout by si měli černé šněrovací boty a pod ně by si měli vzít vyšší černé ponožky. Dámy by si měly na pracovní pohovor obléci kostým v tlumených barvách, či sukni nebo šaty ke kolenům, blůzu a sako. Na nohy by si měly vzít nelesklé punčochy a lodičky. Vyvarovat by se měly letním sandálům, což je častý nešvar. Vaše oblečení a boty by samozřejmě mělo být čisté a voňavé. Vezměte si s sebou do auta nebo do tašky cestovní váleček, který zachytí prach a nitky z oblečení.

4

Vyvarujte se výstředního oblečení a barev (pokud tedy nejdete žádat o pozici stylisty/stylistky), svou osobnost projevte raději skrze životopis než oblečení. Vsaďte na klasiku. Před odchodem na pracovní pohovor se prohlédněte v zrcadle a zeptejte se svého okolí, jak na něj působíte. Výsledný dojem, který na pohovoru uděláte, bude rozhodující.

Autor: chiquita
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak se obléknout na pracovní pohovor
Obrázek není k dispozici
Jak se chovat u pohovoru
Obrázek není k dispozici
Jak se obléct na pohovor
Obrázek není k dispozici
Jak hledat práci
Jak okamžitě zrušit pracovní poměr