Co je potřeba

  • 0,5 l mléka
  • 120 g kulatozrnné rýže
  • cukr nebo sladidlo podle chuti
  • 1 lžíce mleté želatiny
  • 100 ml vody
  • ovoce podle vlastního výběru
  • 70 g másla
  • čokoláda na ozdobu (nemusí být)
1

V mléce uvařte odvážené množství rýže. Nádobu zakryjte poklicí a občas rýži promíchejte, aby se nepřipálila. Vařte zvolna do změknutí. Uvařená rýže vstřebá veškerou tekutinu a je lepivá.

2

Do horké rýže vložte kousky másla a nechte ho pod poklicí rozpustit. Pak máslo zašlehejte do rýže.

3

Ve 100 ml vlažné vody nechte nabobtnat práškovou želatinu. Prošlehávejte ji několik minut metličkou. Želatina se prodává i v sáčku s názvem Želatina zastudena. Můžete přidat tu, pak se při přípravě řiďte návodem na obalu. Rozpuštěnou želatinu vmíchejte do máslové rýže a přidejte na kousky nakrájené ovoce. Ovoce přidávat nemusíte, můžete jím zdobit hotový pudink.

4

Vyberte si formu na pudink. Může to být jakákoli zdobná nádobka, plastová krabička nebo vykrajovačka s vyšším okrajem. Vypláchněte ji studenou vodou (neutírejte) a nalijte do ní rýžovou směs. Nechte v chladničce ztuhnout alespoň 2 hodiny. Pak uvolněte nožem od okrajů a vyklopte. Dozdobte a podávejte. Dobrou chuť!

Tipy

Recept je základní. Rýži můžete ochutit kakaem, kávou, skořicí, rozinkami apod. Nechte pracovat fantazii.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (2 votes)