Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct jahodový tvarožník | recept

Tvaroh je výtečný v kombinaci téměř s jakýmkoli (nejen) letním ovocem a o jahodách to platí obzvlášť. Tento koláč lze pak bez nadsázky považovat za jiné skupenství tvarohu. Navíc ho jahody krásně provoní a smlsnou si na něm i ti, kdo sladké příliš nemusí, protože do tohoto koláče se nepřidává velké množství cukru a navíc neobsahuje ani příliš moc mouky, což jistě také mnozí ocení.

Co je potřeba

Co budeme potřebovat:

500 g tvarohu (2 vaničky polotučného nebo nízkotučného)
100 g třtinového cukru
1 vanilkový cukr
2 vejce
30 g polohrubé mouky
60 g dětské krupičky
60 ml mléka
150 g jahod (lze použít i jiné ovoce)

1

Troubu předehřejeme na 180°. Tvarohy vyklepneme z vaniček do středně velké mísy.
Třtinový cukr odvážíme a spolu s vanilkovým přisypeme k tvarohům, vše dobře promícháme, případně použijeme ruční mixér, aby se vše lépe spojilo. Doporučuji použít opravdu třtinový cukr a nenahrazovat ho klasickým bílým řepným, třtinový cukr je totiž nejen zdravější, ale má i specifickou lehce karamelizovanou chuť, která se do výsledného efektu promítne.

2

Poté po jednom přidáme obě vejce, celou směs šleháme tak dlouho, dokud nemá hladkou konzistenci. Polohrubou mouku prosejeme a postupně přisypeme k tvarohovému těstu. Dále přidáme dětskou krupičku a důkladně zamícháme, vznikne nám tužší těsto, které opatrně naředíme mlékem.

3

Kulatou dortovou formu o průměru 30 cm si vymažeme máslem a vyložíme pečícím papírem tak, aby nám dokonale přiléhal ke stěnám formy. Těsto do ní nalijeme a povrch uhladíme příborovým nožem nebo stěrkou. Nakonec si připravíme jahody, ty očistíme a důkladně propereme. Jahody nakrájíme na čtvrtky a rovnoměrně jimi poklademe připravené těsto.

4

Kdo má radši sladší chutě může ještě povrch koláče lehce posypat 1-2 lžícemi cukru. Koláč pečeme přibližně 40 minut a podáváme ho vychladlý a rozkrájený na řezy. Dobrou chuť!

Autor: marketahoz
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na domácí Ferrero Rocher