Co je potřeba

Co je potřeba na kulatou koláčovou formu:

  • 1 vejce
  • 1/2 hrnku cukru
  • 1 BIO vanilkový cukr
  • 1/2 hrnku rostlinného oleje
  • 200 g bílého jogurtu
  • zhruba 1 hrnek hladké špaldové mouky
  • 1/2 balení prášku do pečiva
  • 2 – 3 jablka
  • mletá skořice
  • máslo a mouka na vymazání a vysypání formy

Na drobenku budeme potřebovat:

  • 5 lžic změklého másla
  • 5 lžic třtinového cukru
  • 8 lžic špaldové mouky
1

Vejce ušleháme s třtinovým cukrem a vanilkovým cukrem do pěny. Posléze přilijeme rostlinný olej a bílý jogurt. Naposledy do těsta zapracujeme špaldovou mouku smíchanou s práškem do pečiva.

2

Těsto vlijeme do formy, kterou jsme si vymazali máslem a vysypali moukou. Rovnoměrně jej rozetřeme a poklademe nahrubo nastrouhanými oloupanými jablky. Vše posypeme mletou skořicí a drobenkou, kterou připravíme z výše uvedených ingrediencí.

3

Koláč vložíme do trouby vyhřáté na 180 °C a pečeme jej zhruba 30 – 40 minut, dokud drobenka nezezlátne. Jestli je těsto dostatečně upečené, můžeme vyzkoušet pomocí špejle. Jogurtový koláč s ovocem necháme zcela vychladnout, teprve poté jej krájíme a podáváme.

Tipy
  • Jablka je možné nahradit téměř jakýmkoliv jiným čerstvým, mraženým či kompotovaným ovocem. Skvěle se hodí třeba borůvky, švestky, meruňky, rybíz apod.
  • Do drobenky lze přidat (dle použitého druhu ovoce) mleté ořechy či strouhaný kokos.
  • Pokud nepoužijeme drobenku, je vhodné kyselejší druhy ovoce před pečením posypat trochou třtinového cukru.
Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (2 votes)