Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct ostružinový koláč s ořechy

Jak upéct ostružinový koláč s ořechy | recept na koláč z ostružin. Ještě stále jsou ostružiníky obsypané plody a je škoda to nevyužít. Ostružiníky rostou téměř všude a při vycházce v lese na ně určitě narazíte. Letos se ostružin urodilo velké množství a na rozdíl od předchozích let jsou plody velké, sladké a hodně aromatické. Proto neváhejte a využijte současné příjemné počasí ke sběru. Po návratu si upečte koláč podle našeho receptu.

Co je potřeba

Těsto:

  • 250 g hladké mouky
  • 120 g krupicového cukru
  • 120 g másla
  • 2 žloutky
  • špetka soli

Náplň:

  • 150 g vlašských ořechů
  • 400 g ostružin
  • 80 g másla
  • 80 g krupicového cukru
  • strouhaná citronová kůra
  • 2 vejce
  • 3 navršené lžíce polohrubé mouky
1

Mouku promíchejte s cukrem a solí. Uprostřed utvořte důlek, do kterého přidejte 2 žloutky. Změklé máslo nakrájejte na tenké lístky a zpracujte s ostatními ingrediencemi v těsto. Těsto zabalte do potravinářské folie a nechte asi hodinu v chladu odležet.

2

Na náplň si umelte nebo jemně nastrouhejte vlašské ořechy. Tři až pět lžic odložte stranou a zbytek spolu s moukou přidejte do utřeného másla s cukrem, citronovou kůrou a vejci. 

3

Odpočinuté těsto rozválejte do koláčové nebo dortové formy. Pokud budete korpus péci v dortové formě, nezapomeňte vytvořit asi 1 cm vysoký okraj. Formu před vložením těsta vymažte tukem a vysypejte moukou. Těsto propíchejte vidličkou a zapečte v troubě při 200 °C asi 10 minut. Pak předpečený korpus vyndejte z trouby a naplňte.

4

Ještě teplý koláčový korpus posypte mletými ořechy, které jste si odložili stranou. Pak rozetřete náplň a vyskládejte omyté a okapané ostružiny. Nahoru můžete položit několik ořechových jader. Pak vraťte do trouby, snižte teplotu na 180 °C a dopékejte přibližně 30 minut. Respektujte zkušenosti s vaším spotřebičem, doba se může mírně lišit.

5

Upečený koláč nechte vychladnout ve formě na kovové mřížce. Po částečném zchladnutí odstraňte obruč a opatrně vyjměte z formy. Krájejte až po vychladnutí, podle chuti posypte moučkovým cukrem.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vyrobit domácí ostružinový likér
Jak vyrobit domácí ostružinový likér | recept z ostružin. Na likér z následujícího receptu budete potřebovat ostružiny. Ještě teď je jich v lesích pln…
Jak zpracovat ostružiny
Pomalu končí prázdniny a to je čas, kdy dozrávají další lesní plody - ostružiny. Na ostružiny už dávno nemusíte chodit jen do lesa, bylo vyšlechtěno m…
Jak udělat ostružinové řezy | recept
Výborný recept. Ostružinové řezy podle našeho předpisu mají svěží „moderní“ fazonku. Jejich příprava vyžaduje trochu zkušeností, ale ty se dají získat…