Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyrobit domácí ostružinový likér

Jak vyrobit domácí ostružinový likér | recept z ostružin. Na likér z následujícího receptu budete potřebovat ostružiny. Ještě teď je jich v lesích plno, proto se na ně vypravte. Likér je totiž lepší z divokých ostružin, šlechtěné zahradní nemají takovou chuť a vůni. Při sběru dejte pozor na to, aby se vám nedostala k nasbíraným plodům nějaká ostružina plesnivá. V místech, kde je hodně vlhko často plesnivé jsou. Vybírejte jen ty nejlepší, vyplatí se to. Pokud tu a tam narazíte na malinu, klidně ji přihoďte.

Co je potřeba

  • 700 g ostružin
  • 700 ml červeného vína
  • 300 g cukru
  • 250 ml vodky nebo ginu
1

Nasbírejte ostružiny, opláchněte je pod tekoucí vodou, nechte okapat a šťouchadlem na brambory je rozmačkejte. Zalijte je dobrým červeným vínem, nádobu zakryjte a nechte ji v chladničce 48 hodin stát. Pokaždé když si vzpomenete, obsah promíchejte.

2

Po dvou dnech nechte ostružiny překapat přes sítko, abyste odstranili veškerá zrníčka. Hmotu jen lehce přimáčkněte, aby vytekla veškerá tekutina. Zbytek můžete přepasírovat, získáte malé množství husté hmoty, kterou můžete dále využít v kuchyni.

3

Do tekutiny přidejte cukr, pomalu zahřívejte a míchejte, dokud se cukr nerozpustí. Pak 2 minuty vařte. Poté odstavte a nechte vychladnout. Dávku cukru můžete zvýšit, máte-li ostružiny hodně kyselé.

4

Nakonec přidejte vodku nebo gin, dobře promíchejte a naplňte do lahví. Uchovejte v chladu a tmě. Ochutnávat můžete za týden, čím starší tím lepší.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct ostružinový koláč s ořechy
Jak upéct ostružinový koláč s ořechy | recept na koláč z ostružin. Ještě stále jsou ostružiníky obsypané plody a je škoda to nevyužít. Ostružiníky ros…
Jak udělat ostružinový džem | recept
Recept na ostružinový džem. Ostružinový džem se nám náramně hodí například při vánočním pečení. Ale právě tak si ostružinový džem rádi dáme při snídan…