Co je potřeba

  • 500 g brokolice
  • 1 menší cibule
  • 3–4 brambory
  • 200 ml smetany
  • sůl
  • pepř
  • máslo
  • 1 l vody, vývaru (v krajních případech masox)
1

Začneme přípravou surovin. Budeme potřebovat brambory, brokolici, smetanu, vývar, cibuli a koření. Brokolici v obchodě vybíráme pěkně zelenou s drobnými nerozvitými poupaty. Nažloutlá brokolice byla uchovávaná v teple a začíná kvést. Taková je na přípravu jídla již nevhodná. Zeleninu očistíme a omyjeme. Brambory nakrájíme na kostičky. Brokolici odkrojíme košťál a rozebereme ji na menší růžičky.

2

V dalším kroku si v hrnci na kousku másla osmahneme jemně pokrájenou cibulku. Cibulku smažíme dožluta. .

3

K osmažené cibuli přidáme brokolici, brambory, sůl, pepř a zalijeme vývarem. Vaříme do poloměkka. Zeleninu vaříme do poloměkka proto, že v ní zachováme více vitamínů. Z polévky odebereme několik kousků brokolice na dozdobení talíře.

4

Do vývaru s poloměkkou zeleninou přilijeme 200 ml smetany a umixujeme vše dohladka. Smetanu zvolíme podle svého uvážení buď s12% nebo 31% tučností. Kdo dává přednost nakyslejším chutím, přidá místo sladké smetany zakysanou. .

5

Polévku na talíři ozdobíme kousky brokolice a podáváme s pečivem. Přeji dobré chutnání.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.75
Average: 4.8 (4 votes)