Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyrobit vajíčko z nití

Výroba (nejen) velikonočního vajíčka z nití je velmi jednoduchá. Zvládnou ji i menší děti, samozřejmě za asistence rodičů. I když výsledná dekorace působí velmi křehce, je mnohem odolnější, než vypadá.

Co je potřeba

  • tekuté lepidlo
  • provázky, nitě, vlnu atd.
  • nafukovací balónky
  • alobal
1

Tekuté lepidlo nalijeme do ploché nádoby (např. mělké misky). Odmotáme si dlouhý kus provázku a na stůl rozložíme velký čtverec alobalu. Balónek mírně nafoukneme do požadované velikosti budoucího vajíčka a na konci dobře zajistíme.

2

Provázek pomalu protahujeme lepidlem a ukládáme na připravený alobal. Když je celý namočený v lepidle, omotáme jeden jeho konec okolo zavázaného uzlu na balónku. Nyní balónek obtáčíme podle své fantazie. Jakmile se nám zdá hotový, jednoduše ho pověsíme na vhodné místo a necháme uschnout.

3

Nejlépe následující den balónek jednoduše propíchneme a jeho zbytky odstraníme z vnitřku vajíčka. A máme hotovou velmi půvabnou velikonoční dekoraci.

Použít můžete i více druhů barevných provázků. Výsledek bude ještě krásnější.

Jestliže používáte hustější lepidlo typu herkules, potřete povrch balónku velmi tenkou vrstvou oleje, která zabrání přílišnému přilnutí balónku k provázkům. Takový balónek by totiž nešel propíchnout.

Autor: notburga
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak ozdobit vajíčko voskovým reliéfem
Jak si udělat velikonoční dekorace