Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyrobit vonný vosk | recept

Vonný vosk | recept. Vonné vosky jsou v dnešní době velmi oblíbené. Následující řádky Vám poradí, jak si vonný vosk vyrobit snadno a levně doma. Navíc můžete vybrat vůni i barvu vosku a nemusíte se omezovat jako při výběru v obchodě. Vonné vosky využijete pro sebe formou aromaterapie, nebo je můžete upotřebit jako krásný dárek pro Vaše blízké. Postup pro výrobu domácího vonného vosku naleznete v našem článku.

Co je potřeba

  • 5 lžic včelího vosku
  • 1 lžíce kokosového oleje
  • barva na svíčky
  • éterický či vonný olej (asi 10 kapek)
  • silikonové formičky
1

Vonný vosk si doma snadno vyrobíte z včelího vosku, který taje při teplotě kolem 60 °C, nemusíte se tedy bát, že by se Vám při pokojové teplotě roztekl. Pro výrobu vonného vosku potřebujete také kokosový olej, barvivo a éterický či vonný olej.

2

Použitím éterického oleje dosáhnete kromě krásné vůně také léčivých účinků, proto je třeba si vhodně vybrat. Pokud Vás trápí nachlazení, můžete zkusit vonný vosk s éterickým olejem eukalyptus či borovice. Pro relaxaci a uvolnění se zase skvěle hodí éterický olej levandule nebo třeba mandarinka, jež je vhodná i pro děti a navíc Vám pomůže zbavit se migrény. Při žaludečních nevolnostech vyzkoušejte éterický olej pomeranč. Pro posílení koncentrace a osvěžení mysli se skvěle hodí éterický olej litsea cubeba. Éterické oleje cypřiš nebo bergamot Vám pomohou při premenstruačním syndromu.

3

A jak postupovat při výrobě včelího vosku?

Včelí vosk a kokosový olej zahřejeme ve vodní lázni na nízkém plameni (nevaříme). Po rozpuštění vosku přidáme barvu a éterický či vonný olej dle našeho výběru.

4

Poté už jen ještě horkou hmotu nalijeme do formiček a necháme ztuhnout.

5

Vonný vosk můžeme hned po ztuhnutí použít. Umístěte kousek vosku do kalíšku na aromalampě určeného pro vodu a éterický olej a zapalte pod ním čajovou svíčku. Vosk se dá používat opakovaně, dokud nevyprchá jeho vůně.

Pokud chcete vonnými vosky podarovat Vaše blízké, můžete je zabalit do organzového či celofánového sáčku.

Autor: Jana F. | Zobrazit autorská práva

Fotografie: Jana F.

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Ibišek není jen pokojová rostlina s překrásnými květy. Ibišek súdánský (latinsky Hibiscus sabdariffa) tvoří také součást ovocných čajů a používá se pr…