Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na křečové žíly

Křečové žíly trápí v současné době nejen většinu žen, ale i mužů. Jedná se o civilizační chorobu, která trápí v 60 letech až 60% z nás. Může za ni genetická dispozice, životní styl, dlouhá práce ve stoje, či při sedavé práci. Většina lidí řeší tuto situaci spíše kvůli estetickému problému, avšak křečové žíly mohou pěkně bolet a působit i další zdravotní problémy.

Co je potřeba

  • znalosti
  • obinadla
  • zdravotní punčocháče
  • pohyb
  • zdravý životní styl
1

Základem řešení problémů s křečovými žílami je důkladné lékařské vyšetření. Pokud se diagnóza křečových žil potvrdí, základem léčby je komprese. Kompresi, čili zmáčknutí představují obvázání obinadel či nošení speciálních zdravotních punčoch.

2

Krom toho velice pozitivně na křečové žíly působí zvednutí nohou do zvýšené polohy a chlad.

3

Vhodné je i střídání poloh a pohybu. Po chvíli sezení byste se měli protáhnout, projít. Jestli je to možné, tak nohy držte vzhůru.

4

Pokud celý den stojíte, neměli byste opomíjet přestávky a procházet se.

5

Bolest můžete řešit i farmakologicky prostřednictvím gelů a krémů.

6

Nedílnou součástí léčby křečových žil je i farmakologická léčba, která je na preskripci odborného lékaře.

7

Sklerotizace představuje rozšíření žil pomocí speciální látky, která vyvolá místní chemické poškození, zánět a tak dojde ke slepení žilních stěn.

8

Endovaskulární léčba představuje moderní léčbu, kdy dojde k uzavření povrchového žilního kmene. Tento zákrok probíhá pomocí sondy s laserem anebo bipolárním radiofrekvenčním proudem. Tento zákrok probíhá ambulantně. Pouze při některých zákrocích je zapotřebí hospitalizace.

9

Léčba laserem je bezkontaktní léčba, kdy nedochází k porušení kůže. Léčba je vhodná pro malé žilky maximálně do jednoho milimetru. Výhodné je přesné zacílení a bez poškození okolních struktur.

10

Chirurgická léčba je poslední možností, jak se zbavit větších žil a kmenů. Dnes už není tato metoda tak zohavující, jako bývala dříve.

11

Velkou součástí léčby je rehabilitace a kompresivní léčba. A to jak v lehčích fázích onemocnění, tak před i po operaci.

12

Zdraví nohou prospěje pohyb, zdravá výživa a pitný režim. Dávejte pozor na hormonální léčbu hlavně na antikoncepci. Jak předcházet vzniku křečových žil? Čtěte zde: Jak předcházet křečovým žilám

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vybavit domácí lékárničku
Jak vybavit domácí lékárničku | rady a tipy. Dobře vybavená domácí lékárnička by neměla chybět v žádné domácnosti. Obinadlo, dezinfekce, lék proti prů…
Jak urychlit hojení ran
Jak urychlit hojení ran | rady a tipy. Rozbili jste si koleno, odřeli loket nebo se řízli při krájení chleba? S většinou drobných ran si poradíte sami…
Jak vyrobit a využít karmelitské kapky
Jak vyrobit karmelitské kapky | návod. Karmelitské nebo karmelitánské kapky jsou bylinná tinktura, která se používá zejména při zažívacích potížích. C…