Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na poraněnou pokožku a odřeniny

Domácí léčitel je někdy nenahraditelný pomocník. Předesíláme, že jsou to rady a poznatky, předávané starší generací, anebo to jsou novodobé zkušenosti, velice účinné. Nejde o odbornou a fundovanou pomoc. Jsou to však rady osvědčené a podle produktů jistě zjistíte, že ublížit nemůžou. Tak tedy zkuste si pomoct sami.

Co je potřeba

heřmánek, levandule, zelený čaj, pepř,

1

Černý pepř zastavuje krvácení – postrach i pro upíry?

Zní to trochu drasticky, ale pokud popepříte krvácející poranění dávkou černého pepře, ihned zastavíte krvácení. Pepř ve své podstatě stahuje cévy. Ten, kdo to má vyzkoušené, může potvrdit, že se po tomto zákroku vytvoří menší jizva.

2

Pohmožděnina se zmírní díky cibuli

Na pohmožděninu ihned přiložte rozkrojenou cibuli a nechte ji působit asi 15 minut. Látka allicin, obsažená v cibuli, která nemilosrdně způsobuje slzení z očí, povzbuzuje tok lymfatických tekutin v těle. Zároveň pomáhá ze zraněné pokožky odvést přebytečnou krev, která mění u pokožky její barvu a kterou pozorujeme u podlitiny nebo modřiny.

3

Spáleniny od slunce zchladíte zeleným čajem

Do litru právě převařené vody ponořte 3 sáčky zeleného čaje a nechte louhovat 2–3 hodiny. Kosmetickým polštářkem nebo čistým měkkým hadříkem jemně poťukejte spálená místa vychladlým čajem a nechte působit hojivé taniny.

4

Na léčení vyrážky ovesné vločky a staré dámské punčocháče

Ustřihněte jednu nohavici starých punčocháčů asi ve výšce kolena a dejte do ní tyto přísady: půl šálku ovesných vloček, půl šálku sušeného mléka a po čtvrt šálku sušených květů heřmánku a levandule. Nylonový sáček zavažte a během napouštění vany ho již nechte louhovat. Nedávejte si horkou vodu, příliš teplá voda vyrážku zhoršuje. Na půl hodiny se ponořte do vany a co chvíli přitiskávejte sáček na místo postižené vyrážkou a vymačkávejte na ni obsah uklidňující směsi.

Klíčová slova: Spáleniny nemoc odřeniny podlitiny
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na péči o mastné vlasy
Jak připravit bramborové palačinky
Jak pečovat o poškozené konečky vlasů
Jak se zbavit zamlženého skla v autě?