1

připravte pro rostliny půdu
Už v článku „Jak položit kameny a základ skalky“ jsem zmínila, že je třeba jako horní vrstvu půdy rozprostřít speciální kvalitní půdu. Doporučuje se smíchat zčásti zahradní půda, zčásti rašelina a zčásti hrubší písek nebo drť. Rostliny jsou totiž zvyklé růst v půdě s úlomky kamenů a pískem, která je dobře propustná, a tak je dobré jim jejich přirozené prostředí co nejvíce napodobit. Připravenou hlínu rozmístěte po povrchu skalky, zejména na místech, kde chcete sázet rostliny.

2

přípravte samotné rostliny
Rostliny je třeba před jejich vysazením dobře zalít a nechat v květináčích, v nichž jste je zakoupili. Vodu nechte odkapat. Rostliny můžete sázet v kterékoliv roční době, ale vyhněte se období, kdy je půda mokrá nebo zmrzlá.

3

naaranžujte rostliny
Zalité rostliny v květináčích rozmístěte po prostoru skalky tak, jak si představujete, že by tam měly růst. Výhodou je, že v květináčích je můžete ještě různě přehodit, pokud se vám nebude líbit předem načrtnutý plán skalky. Myslete ale na to, že rostliny budou vypadat úplně jinak, až se zakoření a vykvetou, tomu přizpůsobte i jejich umístění. Například rostliny, které budou růst velmi rychle nedávejte do těsné blízkosti s jinými, protože by je mohly i zničit.

4

zasaďte rostliny
Každou rostlinu opatrně vyklepněte z květináče ven, odstraňte plevel, který se v hlíně může ocitnout. Prohlédněte kořeny a nadzemní část, jestli není rostlina nějak nemocná. Sázecí lopatkou vyhlouběte jamku, aby se do ní vešly kořeny rostliny, posaďte rostlinu do jamky a přihrňte hlínu. Trochu utlačte hlínu.

5

dokončete výsadbu
Analogicky zasaďte i ostatní rostliny, které máte na skalce naaranžované. Až budete mít všechny rostliny vysazené, vše důkladně zalijte.

6

zasypte
Na závěr výsadby skalniček je dobré je zasypat štěrkem nebo hodně hrubým pískem. Pokryjte celý povrch skalky, i když stačí jen slabou vrstvou.

7

dodatečná péče
Skalku zalévejte jen do doby, než se rostliny ujmou, poté už není nutné je zalévat.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4
Average: 4 (4 votes)