1

Podmínky pro pěstování pohanky
Semena pohanky vyséváme v dubnu a květnu přímo do záhonu, do hloubky 30-50 mm. Osivo pohanky sejeme do řádků ve vzdálenosti 10 cm. Můžeme ji sadit také na okraje záhonů, cestiček a podobně. Pohanka má velice nízké pěstitelské nároky. Je nenáročná na půdu, jediné, co nesnáší, jsou mrazy. Je teplomilná. Daří se ji ve středně těžké hlinité půdě, poradí si v lehčí hlinitopísčité půdě. Má ráda půdy chudé na živiny. Je odolná škůdcům i chorobám. Vegetační doba pohanky kolísá dle počasí a odrůdy mezi 80 až 120 dny. Rostlina dorůstá zhruba 1 metru na výšku. Hlavním opylovačem pohanky je včela medonosná. K dobrému výnosu potřebuje pohanka dostatek světla. Při nedostatku světla klesá výnos nažek.

2

Sklizeň pohanky
Plodem pohanky je trojboká nažka připomínající bukvici. Barva nažky je stříbřitě šedá, hnědá, až fialově černá. Pohanku sklízíme na sklonku léta, nažky pohanky sklízíme ručně. Pohanku uchováváme v chladu a ve tmě. Jejich tvrdé a lesklé osemení je třeba před využitím oloupat. Mimochodem, pohanka se v obchodech často prodává loupaná.

Tipy

Mletá pohanka slouží jako mouka, která je výtečná pro přípravu chleba či palačinek.

Pohanka je bohatým zdrojem vlákniny, vitamínů a minerálů. Z minerálů je pohanka zajímavá zejména vyšším obsahem hořčíku, manganu, mědi, fosforu, zinku, selenu, železa a draslíku. Pohanka dále obsahuje vitamíny B1,B2, niacin, B6, cholin, vitamín E a je významným zdrojem vitamínu P – rutinu.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.875
Average: 3.9 (8 votes)