Přejít k hlavnímu obsahu

Jak používat zeleninu pak choi

Jak používat zeleninu pak choi | rady a tipy. Pak choi neboli čínské zelí je brukvovitá zelenina stejně jako naše klasické zelí. Jeho využití se u nás omezilo pouze na přípravu zeleninových salátů, existuje však více způsobů, jak pak choi v kuchyni používat. V dnešní době je již pak choi k sehnání i v běžných supermarketech. Pokud se chcete o využití této zeleniny dozvědět více, přečtěte si náš článek.

Co je potřeba

Viz další kroky

1

Pak choi je rostlina příbuzná mangoldu, která pochází z Číny a dá se pěstovat celoročně. Využívá se zejména v asijské kuchyni. Mimo skvělé chuti a křupavosti dodá pokrmům také mnoho cenných látek, např. vitamíny skupiny B, vitamíny C a K, betakaroten, antioxidanty, z minerálů pak vápník, draslík, železo a hořčík. Pak choi má protisklerotické a protinádorové účinky, čistí organismus a pomáhá trávení. Tato zelenina navíc obsahuje jen velmi málo kalorií a napomáhá hubnutí. Používá se v nejrůznějších kuchyňských úpravách.

2

Využití ve studené kuchyni

Nejlepší je konzumovat pak choi v syrovém stavu, zachová si tak nejvíce cenných látek. Syrové listy můžete přidat do již zmíněných zeleninových salátů nebo do smoothies. Pak choi se dá kombinovat třeba s melounem, avokádem a citronovou nebo octovou zálivkou.

Výživovou hodnotu čínského zelí je možné podpořit mléčným kvašením.

3

Využití v teplé kuchyni

Při tepelném zpracování mají listy tendenci rychle vadnout. Před použitím je proto na několik minut vložíme do misky s vroucí vodou a následně je na minutu ponoříme do ledové vody a osušíme.

Pak choi poté můžeme dále využít při zapékání, grilování, dušení, smažení, ale i při přípravě polévek. Velmi vhodná je kombinace česneku a zázvoru.

4

V asijské kuchyni existuje nepřeberné množství receptů s použitím čínského zelí. Mezi nejpopulárnější úpravy patří nudle s masem, pak choi a další zeleninou připravované ve woku.

Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak uvařit dýňové chilli | recept
Jak připravit lehčí zelňačku | recept
Lehčí zelňačka | recept. Horká zelňačka bezesporu patří mezi nejlepší způsoby, jak se zahřát. Pokud zrovna hubnete, můžete vyzkoušet dietnější verzi z…