Přejít k hlavnímu obsahu

Jak naložit beraní rohy nebo kapie | recept

Naložené beraní rohy nebo kapie | recept. Domácí konzervování zeleniny je činnost, která se vyplatí. Na trzích nebo v běžné obchodní síti lze levně koupit zeleninu a když ji doma zpracujeme, mimo sezonu se hodí. Nemusíme kupovat konzervy, o kterých nevíme jakým způsobem byly připraveny. Doma zpracované přebytky ze zahrádek se také hodí jako netradiční jedlé dárky k různým příležitostem. Recept na naložené papriky je léty prověřený. Papriky jsou křupavé a chuťově vyvážené.

Co je potřeba

Nálev:

  • 1 l vody
  • 0,25 l 8% octa
  • 150 g cukru
  • 38 g soli
  • 12 tabletek sacharinu

do sklenice:

  • 1 kávová lžička oleje
  • 5 kuliček pepře
  • 2 kuličky nového koření
  • 1/3 kávové lžičky hořčičných semínek
  • kousek bobkového listu
1

Nejprve si připravíme nálev, který nám během přípravy paprik lehce vystydne. Vodu s octem, solí a cukrem přivedeme k varu. Do vroucího nálevu vhodíme tablety sacharinu, promícháme a odstavíme mimo zdroj tepla.

2

Beraní rohy omyjeme a pokud chceme, odstraníme stopku i jádřinec. Není to nutné, papriky lépe vypadají, když jsou celé. Pokud plníme malé sklenice, budeme je muset překrájet. Hezky vypadá kombinace zelených a červených paprik. Kdo má rád pálivé, může si přidat feferonku.

3

Papriky skládáme do sklenic. Jestliže pracujeme s kapiemi nebo pokrájenými beraními rohy, skládáme je tak, aby byla slupka směrem ven ze sklenice. Pro lepší využití místa ve sklenici střídáme polohu paprik – jednu špičkou nahoru, druhou špičkou dolů atd. Střídáme barvy, aby konzerva byla hezká i „pro oko“.

4

Do každé sklenice s paprikami přidáme 1 kávovou lžičku oleje a propláchnuté koření. Následně zalijeme teplým nálevem a uzavřeme. Sklenice zavaříme při teplotě 80 °C po dobu 30 minut. Papriky se nekazí, i když v některých kuchařkách se uvádí, že při použití oleje do nálevu rády žluknou. Nikdy se mi to nestalo. Papriky využijeme při přípravě studených mís, chlebíčků nebo chuťovek. Jsou pěkně křupavé.

Autor: Mirka K. | Zobrazit autorská práva

Foto archiv Mirka K.

Hodnocení
poetkavlasta (neověřeno) | Po, 08/29/2016 - 14:37

Já dělám papriky podle trošku jiného receptu:
Papriky v oleji po Bulharsku:
Očistíme 10 kg červených nebo zelených paprik (nejlepší jsou kapie, ale i kulaté silnomasé, krájím na menší kusy) a odstraníme stopky a semena. Po potřebném nakrájení, necháme přejít vrem 2-3 min. ve vařící vodě. Spaříme je. Potom vyberu cedníkem a propláchnu studenou vodou.
Teprve potom ukládám papriku do čistých skslenic a prokládám proužky cibule a kolečky mrkve - pro parádu.
Papriky ve sklenicích zaléváme studeným předem uvařeným roztokem:
10 min. vaříme 1,5 lit. vody
1/2 litru octa
1/8 litru stolního oleje (dávám slunečnicový)
25 dk cukru
10 dkg soli
a 10 zrnek pepře.

Nálevem zalité papriky uzavřeme a sterilujeme 20 min. na 100 stupňů.
Vydrží neporušené i více roků. Jsou výborné na chléb s máslem, nebo do pomazánek, brambor. salátu, do guláše (i s troškou nálevu), nebo do kung-paa i s nálevem.
Je to léty osvědčený recept v mojí rodině.

Ladislava (neověřeno) | Ne, 08/28/2016 - 13:13

Já veškeré papriky které zavářím hodím do vřelé vody a za l min. vyndávám. Okamžitě skládám do
sklenic a jsou velice ohebné a tím i skladné. Nudličky z kapii nedělám, pokud se nezadaří pak by byly
blemcavé a to není ono. Při otevření sklenice se dá vždycky nakrájet jak je potřeba.
Radostné zavařování.

Zdenka Lucky (neověřeno) | So, 08/27/2016 - 17:28

Recept je určitě výborný! Pokud někdo chce zachovat beraní rohy hezky vcelku a vyhnout se jejich polámání během skládání do sklenice..... Stačí je velmi krátce "překulit" ve vařící vodě, tak 1 minutku a pak slít a přelít studenou vodou. S paprickami se dá pak pěkně pracovat pri skládaní do skleniček.

Další zajímavé články

Řepný kečup | recept. Červená řepa je velice oblíbenou zeleninou. Obsahuje spoustu zdraví prospěšných látek, např. kyselinu listovou, řadu minerálních…