Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit ovoce na čaj (ledový i horký) | recept

Jak připravit ovoce na čaj (ledový i horký) | recept. Recept je rychlejší variantou zpracování ovoce na populární pečený čaj. Rozdíl spočívá v kratší době tepelné úpravy, přičemž chuť výsledného nápoje z takto připravených ovocných druhů je srovnatelná. Tímto způsobem lze zpracovat téměř všechno ovoce, kombinace si vytvoříte podle své chuti a dostupnosti surovin. Základní recept můžete obohatit kořením nebo bylinkami. Já dávám přednost čistému ovoci, meduňku, mátu či limetu přidávám do hotového nápoje čerstvou. 

Co je potřeba

  • 1000 g ovoce podle uvážení
  • 250 ml cukrového rozvaru
1

Ovoce na přípravu polotovaru musí být prvotřídní jakosti, nepoškozené, bez nečistot. Před zpracováním ho opláchněte pod tekoucí vodou a nechte okapat. Kombinujte druhy, jež se budou vzájemně chuťově doplňovat. Pro vyváženou chuť volte do směsi i kyselejší druh ovoce nebo přidejte citron. Citron v bio kvalitě můžete nechat i s kůrou, jinak ho oloupejte. Měkké a drobné ovoce nechte celé, větší a tvrdé (jablka, hrušky) pokrájejte na menší kousky a 2 minuty předvařte.

2

Ovoce zalijte předem připraveným cukrovým rozvarem. Cukrový rozvar připravíte promícháním 1 litru vody s 1500 g krupicového nebo krystalového cukru. Vodu s cukrem přiveďte do varu, seberte vzniklou pěnu a var ihned ukončete. Cukrový rozvar můžete mít připravený dopředu, v uzavřených lahvích vydrží. 

3

Horkým rozvarem přelijte ovoce, pustí šťávu. Jestliže kombinujete ovoce, které se „nepotká“ a máte ho uskladněné v mrazničce, směs i s rozvarem prohřejte, aby ovoce rozmrzlo. Teprve pak plňte do sklenic. Sklenice s ovocem uchovejte v chladu. Pokud sklenice s ovocem zavaříte (80 °C, 20 min.), polotovar na čaj vydrží uskladněný při pokojové teplotě.

4

Z hotového polotovaru si udělejte studený nebo teplý čaj.

Doporučuji tento postup na ledový čaj: v nádobě nechte vylouhovat ve studené vodě sypaný černý nebo zelený čaj, nejlépe přes noc v chladničce. Množství vody a čaje určete podle porcí. Pak sceďte a přidejte podle chuti připravenou ovocnou směs. Teplý nápoj připravíte tak, že obsah skleničky smícháte s připraveným horkým čajem.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak zavařit hrušky v medu | recept
Jak naložit ovoce do alkoholu | recepty
Jak upéct ostružinový koláč | recept