Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit těstoviny s růžičkovou kapustou

Růžičková kapusta se většinou konzumuje jako zeleninová příloha nebo doplněk k masu. Vyzkoušejte ale následující recept, v němž hrají kapustičky naopak hlavní roli. Spolu s několika dalšími ingrediencemi vykouzlíte během chvíle zajímavé a chutné jídlo, které obstojí jako lehký oběd nebo večeře. Recept na těstoviny s růžičkovou kapustou je velice jednoduchý, určitě si ho zamilujete.

Co je potřeba

Co budeme potřebovat:

200 g růžičkové kapusty

200 g těstovin

1 mrkev

kousek cukety

cca 2 lžičky citronové šťávy

1 cibuli

2 stroužky česneku

1-2 lžíce slunečnicového oleje

2 lžičky hořčičných semínek

špetka sladké papriky, sůl a pepř na dochucení

hrst slunečnicových semínek

1

V prvním kroku si opereme kapustičky a překrájíme je na poloviny. Mrkev a cuketu oloupeme a nakrájíme, mrkev na větší kostičky nebo půlkolečka a cuketu na hranolky.

2

Následně oloupeme cibuli a česnek a oboje nasekáme nadrobno. V hrnci nebo na pánvi rozehřejeme slunečnicový olej. Jakmile je rozpálený, vsypeme cibuli s česnekem a necháme chvíli opékat. Přisypeme slunečnicová semínka, a když začnou praskat, přidáme kapustičky, mrkev i cuketu a necháme krátce také restovat. Po chvíli trochu podlijeme vodou, aby se zelenina trochu podusila.

3

Na jiné pánvi na sucho opražíme slunečnicová semínka, případně můžeme použít i vlašské ořechy. Zeleninu pak dusíme tak dlouho, až změkne. V mezičase si pak přichystáme těstoviny. V hrnci přivedeme k varu dostatečné množství vody, osolíme a přihodíme těstoviny. Dobře se hodí jak klasické špagety, tak třeba vřetena. Jakmile bude zelenina dostatečně měkká, ještě ji lehce poprašte sušenou sladkou paprikou, osolte a opepřete. Nakonec lehce zakápněte citronovou šťávu a promíchejte. Citron zajistí, že kapustičky tak snadno nezhnědnou.

4

Hotové těstoviny slijte, pocákejte olejem, aby se neslepily a následně rozdělte na talíře. Poklaďte je zeleninovou směsí, posypte praženými slunečnicovými semínky a podávejte.

Autor: marketahoz
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak udělat rajčatovou omáčku | recept
Tipy na rajčatovou omáčku pro kuchařské začátečníky. Rajčatová omáčka nemusí nutně být tou „rajskou“, která českého strávníka provází od mateřské škol…