1

Čas půstu

Zkusme se přiblížit původnímu smyslu a poslání svátku. Prospějeme tím částečně svému zdraví. Omezíme v tomto období konzumaci masa a pokusíme se jíst trochu zdravě. Více zeleniny a ovoce.
Adventní doba byla dříve časem půstu, při kterém se měli lidé místo požívání nadměrného jídla a pití, věnovat zbožnému rozjímaní. Zakázány byly veškeré zábavy, tanec a zpěv. Ale i tak se o adventu konaly některé lidové obřady, které tento zákaz více méně porušovaly.

2

Čas setkání a přátelství

V dnešní době je čas adventu naplněn řadou překrásných setkání, počínaje společným rozsvícením vánočního stromu, koledami, mikulášskou nadílkou a také Ježíškovou poštou. Krásným završením předvánočního období bývají ve městech živé betlémy .Jsou to biblické příběhy doplněné písněmi a tancem, někdy s hudebním doprovodem.
Adventní víkendy, zpestřené staročeským vánočním trhem s punčem a vánočním cukrovím, dovedou provonět celé město a každého svátečně naladí.
Na některých vesnicích a bývá to nyní již více rozšířené se o první adventní neděli konají na návsi prasečí hody. Podává se polévka prdelačka, jitrnice a jelítka i voňavá pečínka. Zapíjí se dobrým pivem, vínem, co kdo má rád.

3

Ve znamení příprav na Vánoce

Adventní svátek, to je návrat ke starým tradicím, který probouzí emoce a podněcuje trochu pokory. Před dvěma desítkami let jsme toto období celkem ani nevnímali. Vánoční výzdoba s takovým předstihem byla jen ve větších městech a hlavně v obchodních centrech. O adventním období jsme moc nevěděli a hlavně nebyli jsme nebyli na to zvyklí. Že jsme tuhle to milou tradici přijali rádi, svědčí mentalita lidí. Téměř v každé rodině se o první adventní neděli rozsvěcí svíčky na adventním věnci.
Je to vlastně příprava a předzvěst toho, že vánoční svátky nadcházejí.

Tipy

Symbol Adventu - věnec

Symbolem tohoto křesťanského svátku je adventní věnec. Tradiční barva adventního věnce je červená a zelená. Červená připomíná krev Kristovu prolitou za spásu světa, obě barvy pak symbolizují život. Jako ozdoba se používají kromě jiného i jablíčka. Také ona jsou náboženským symbolem. Od času ráje jsou plody života, kulaté jako věnec sám a dobré jako Boží přízeň.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
2.857145
Average: 2.9 (7 votes)