1

Naučte se správně jíst

Přestaňte se šidit sladkostmi a nastolte správnou životosprávu. Jezte pravidelně, pětkrát denně menší porce a tím zajistíte svému tělu rovnováhu. Pokud během dne hladovíte se záměrem nepřibírat kalorie, klesá hladina cukrů a tělo si žádá energii doplnit. Pak máte neodolatelnou chuť na sladké, které navíc tolik milujete. Hlídejte se, aby vás nepřepadl velký hlad. Zajistěte svému tělu vyváženou stravu, co možná pravidelný režim a neopomíjejte použít zdravý rozum.

2

Pozor na potřebu doplňování energie

Po cvičení nebo jiné fyzicky náročné aktivitě pocítíte, že máte potřebu energii doplnit. Dobrý pocit, který máte ze cvičení ve fitcentru, kde jste spálili rychle kalorie, pak snadno zmaříte a dvojnásobně doplníte kalorie nějakým doslazeným ovocem, jako bývá třeba sušené ovoce, sladké pečivo a jiné potraviny s vysokým glykemickým indexem. Jsou to i brambory, chipsy, med, pivo, glukóza a jiné. Vyčerpaný glykogen doplňte zeleninovou šťávou, ovocem, celozrnným pečivem se šunkou nebo cottage sýrem.

3

Souhrn zásad správného stravování

- Pravidelnost a racionálnost. Posuďte sami, co vám prospívá a co škodí

- Když máte chuť na sladké, dejte si ovoce nebo zeleninu

- Vyhýbejte se stresům, snažte se stres minimalizovat. Neberte věci tak příliš vážně a přestaňte řešit to, co se vás netýká

- Zapomeňte na mastné a vynechejte jídla připravená na přepáleném tuku

- Vyhněte se přesoleným potravinám, hranolkům, chipsům, tyčinkám

- Zařaďte do jídelníčku celozrnné pečivo a luštěniny, které pomáhají držet hladinu cukru vyváženou

- Pomozte si některými minerály. Hořčík a chrom pomáhají regulovat naše chutě na sladké

- Pohyb vyvolává v těle produkci endorfinů a je tedy zárukou dobré nálady. Ten je pro tělo rozhodně zdravější, než si dát sladké, které podporuje také endorfiny

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.444445
Average: 3.4 (9 votes)