Co je potřeba

na dekorace z přírodnin:

  • přírodniny
  • aranžovací hmota pro suché nebo čerstvé květiny
  • vázací drát
  • zahradnické nůžky
  • hotový korpus na věnec popř. proutí nebo sláma na jeho výrobu
  • květináč nebo miska
  • tavná pistole

na pracny:

  • červený písek
  • trocha mouky
  • voda
  • olej
  • staré formičky
1

Vánoční věnec z přírodnin

Na polystyrenový nebo slaměný základ věnce tavnou pistolí nalepte smrkové, borovicové a modřínové šišky. Pokud najdete šišky z borovice vejmutovky, berte i ty, ale pozor, jsou často od smoly (ale nádherně při vysychání voní). Do mezer, aby neprosvítal základ, lepte lišejník, buráky nebo růžičky z kůry se šípkovým prostředkem. Ty uděláte tak, že obyčejným ořezávátkem na tužky ostrouháte větev. Větev musí být silná tak, aby se do ořezávátka pohodlně vešla. Snažte se ořezat co nejdelší pruh a pak ho stočit jako růžičku. Větev nemusí být rovná, z křivých jsou růžičky hezčí, mají nepravidelný tvar. Z olšových větviček budou růžičky načervenalé. Nakonec podle sebe umístěte podstavce na svíčku.

2

Svícínky a svícny Jiným druhem dekorace, třeba na vánoční stůl, jsou svícínky ze sušeného ovoce a koření (viz ilustrační fotografie). Mně se osvědčilo aranžování do stojánků na svíčky nebo do malých květináčků od kaktusů. Opět si pomůžeme tavnou pistolí.

3

Chceme-li si udělat svícen z květin, použijeme aranžovací hmotu na živé nebo suché květy. Na živé je zelená hmota, na suché šedá. Prodává se v hobby marketech nebo květinářstvích. Do zvolené nádoby seřízneme hmotu a vyplníme jí vnitřek. Doprostřed píchneme podložku pod svíčku a zapichujeme stonky květin. Doplníme různými přízdobami (buxus, šišky, křížaly), abychom zakryli aranžovací hmotu. Aranžmá z čerstvých květin nezapomeňte zalít.

4

Mezi dětmi jsou oblíbené svícínky z jedlých surovin. Samy je rády vyrábějí, tak jim dopřejme radost a zaúkolujme je. Do jablka nebo pomeranče se zapichují špejle a párátka, na kterých jsou želé bonbony, rozinky, sušené švestky, buráky, jablka. Výhodný je pomeranč se silnou kůrou a špejle zapichovat jen do kůry, ne do dužiny. Dekorace se nebude tak rychle kazit jako jablko.

5

Polaz Z kůry citrusů si můžeme nastříhat různé tvary a kousky a spolu se šípky je napichovat na špejle. Takto připravené špejle potom napícháme do obalené polystyrenové koule a máme polaz, symbol Slunce, který se věší pod strop. Polystyrenovou kouli můžeme nahradit koulí z mechu. Mezery mezi jednotlivými špejlemi zakryjeme větvičkami buxusu.

6

Věčné vánoční pracny Pro rodiny, kde se nepeče, mám jeden tip na věčné vánoční pracny. Mám vyzkoušeno, že i po několika letech jsou stálé stejné a od pravých k nerozeznání. Smíchejte 4 díly červeného písku s 1 dílem hladké mouky. Pomalu přidávejte studenou vodu a udělejte si takovou „maltu“. Tou naplňte starší formičky vymazané olejem a upečte v troubě asi půl hodiny při 190 °C. Horké vyklopte a nebojte se, formičky jdou umýt. Pracny pak aranžujte podle sebe, ale pozor, ať si nikdo nekousne, fakt vypadají jedle :)

7

Vánoční věnec z ořechů Věnce můžete tvořit třeba z různých druhů ořechů (viz ilustrační fotografie). Tento věnec doporučuji přelakovat bezbarvým lakem, chutná totiž škůdcům. Po nalakování vydrží několik let.

8

Vánoční věnec ze zbytků Poslední věnec k inspiraci je vytvořený stylem co dům dal a co zbylo (viz ilustrační fotografie). Doufám, že jste se inspirovali a přeji mnoho úspěchů v předvánočním tvoření.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.454545
Average: 4.5 (11 votes)