Co je potřeba

Na věnec:

  • silnější drát
  • plastové vánoční koule
  • aranžovací hmota
  • větvičky jehličnatého stromu
  • přízdoby dle vlastního vkusu
  • kleště
  • rybářský vlasec

Na šišku:

  • velkou šišku
  • háček
  • rybářský vlasec
  • aranžovací hmotu
  • větvičky jehličnanů
  • přízdoby dle uvážení
  • kleště
  • stuha
1

Věnec z barevných vánočních koulí | návod

Na věnec budeme potřebovat barevné vánoční plastové koule na stromeček. Vím, skleněné jsou lepší, ale těch by byla škoda. Ze silnějšího drátu si stočíme kolo o průměru budoucího věnce. Na jednom konci drátěné obruče kleštěmi vytvarujeme očko. Druhým koncem navlékáme koule. Mohou být jedné i více barev, stejné nebo různé velikosti. Nenavlékáme ozdoby až do konce, ten necháme volný a navlečeme na něj kousek šedé aranžovací hmoty (viz ilustrační fotografie). Pak konec drátu provlečeme očkem na druhém konci a za pomocí kleští spojíme.

2

Do aranžovací hmoty napícháme větvičky jehličnanů. Doporučuji špičky borovicových větévek. Krásně zakryjí podklad. Větvičky snadno seženete tam, kde se prodávají vánoční stromky, nebo při vycházce v lese. Nelámejte je ze živých stromů, na zemi jich najdete dost a dost. Pak přidejte vlasec nebo stuhu na zavěšení a dozdobte podle svého vkusu.

3

Vánoční šiška | návod

Na další velmi jednoduchou ozdobu budeme potřebovat větší borovicové šišky. Velké šišky má borovice černá, leckde roste v městských parcích. Máte-li doma z dovolené šišku z limby, ozdobte tu. Na konci od stopky připevněte háček nebo zatlučte hřebík. Na ten přivažte silonový rybářský vlasec nebo stuhu.

4

Ze šedé aranžovací hmoty ukrojte část a proražte ve středu díru, kterou provlečete vlasec na zavěšení. Do pěny opět vpichujte větvičky a jiný suchý rostlinný materiál podle uvážení. Nakonec dozdobte a zavěste.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (2 votes)