Co je potřeba

Rozprašovací láhev, voda, změkčovadlo, malířský váleček, škrabadlo, ocet

1

Rozprašovací láhev stačí

Připravte si rozprašovací láhev, tu najde doma každý (kdejaký čistící přípravek má rozprašovač) a naplňte ji ze dvou třetin teplou vodou a z jedné třetiny tekutým změkčovačem na prádlo.

2

Provlhčit tapetu

Postříkejte tapetu, aby byla řádně provlhčená a nechte působit asi 30 minut.

3

Tapetu strhněte

Pak tapetu strhněte nebo seškrabujte. Pokud by to na některém místě šlo méně dobře, provlhčete znovu rozprašovačem, nechte působit a strhávejte dál.

4

Láhev udržujte stále teplou

Mezi touto procedurou stavte láhev do hrnce s horkou vodou. Pokud je voda teplá, výsledek je efektivnější.

5

Malířský váleček a octový roztok

Další verze je nanést na tapetu octový roztok.
Tady platí stejný díl bílého octa a teplé vody, Pokud vám nevyhovuje rozprašovač, stejnou funkci splní malířský váleček.
Technika je stejná, plochu silně provlhčit.

Tipy

Tapety se opět vrátily do módy. Dominují jim velké a výrazné vzory, které zdobí a zaujmou zároveň. Designéři preferují hlavně geometrické tvary, ale také výrazné květinové a zámecké vzory. Podobně jako třeba v obkladech i v tapetách jsou velmi oblíbené takzvané metalické, tedy kovově lesklé povrchy.
Netapetujeme už všechny stěny v bytě, ale zacházíme s nimi jako s doplňky. Tapetují se zpravidla jen jedna nebo dvě stěny, ale vzor přesahuje do prostoru. Co to znamená? Třeba to, že se část vzoru - květina, několik kruhů a podobně - vystřihne a polepí se s ní další stěna, dveře, skříň, podle svých představ.

Varování

Při použití octa pracujte při otevřeném okně. Ocet není jedovatý, ale může se vám těžce dýchat.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (10 votes)