1

Tipy pro správný příjem cukru

Slaďte přiměřeně a tím si zajistíte z větší části správný příjem cukru do těla. Myslete také na to, že mnoho potravin, u kterých byste to nepředpokládali, obsahuje značné množství cukru. Mějte také na zřeteli, že není příliš správné utěšovat děti sladkostmi.

2

Dodejte tělu energii

Cukry a škroby jsou nejdůležitějšími ze skupiny uhlovodanů a podstatným zdrojem energie pro náš organismus. Uhlovodany obsahují rovněž obiloviny, brambory, luštěniny i zelenina. Průměrná denní potřeba uhlovodanů je 300 až 500 gramů.

3

Jednoduché cukry

Hroznový cukr je příkladem cukru jednoduchého a je organismem rychle strávený a spotřebovaná energie je rychle nahražena, aby tělo mohlo být opět plně výkonné

4

Cukr v podobě medu

Med je zdravou a vynikající potravinou, jež obsahuje až 80 % cukru – glukózu, fruktózu a třtinový cukr. Další předností medu je obsah minerálů a stopových prvků.

5

Cukr ve větších dávkách škodí

Škodí zejména zubům, přispívá k vývoji zubního kazu. Zejména, když je cukr používán ve formě lepkavých sladkostí, které ulpívají na zubech.

6

Sladká jídla kompenzujte vitamínem B

Jestliže máte rádi sladká jídla a dopřáváte si je opravdu častěji, jezte zároveň jídla bohatá na vitamín B. Ten je obsažen zejména v játrech, vejcích. Při odbourávání cukru v těle se spotřebovává větší množství vitamínu B1. Jeho nedostatek se často projevuje menší výkonností a poruchami koncentrace.

7

Sladkosti bez cukru?

U bonbónů, žvýkaček a jiných sladkostí, které mají označení, že jsou bez cukru, jíte náhražky cukru. Tyto látky mohou působit nadýmání a střevní potíže. Ohroženy jsou hlavně malé děti, které rády mlsají. Místo těchto sladkostí s umělými náhražkami cukru jezte raději víc zeleniny a ovoce.

8

Jezte potraviny obsahující celulózou

Celulóza není štěpitelná, nevstřebává se a je pro náš organismus jednou z nejdůležitějších balastních látek. Celulóza normalizuje funkci střev, snižuje rychlost vstřebání cukrů do organismu, pomáhá regulovat hladinu cukru v krvi u diabetiků.

9

Cukr nezasytí, ale podpoří hlad

Ačkoliv to zní podivně, ale je pravdivé, že čím více cukru sníte, tím větší dostáváte hlad.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (3 votes)