Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat cukeťáky s ovesnými vločkami | recept

Cukeťáky s ovesnými vločkami | recept. Receptů na „bramboráky“ z cukety existuje celá řada, nahradit brambory nebo alespoň jejich část cuketou není žádná novinka. Vyzkoušejte následující netradiční recept na cukeťáky, v němž uplatníte i ovesné vločky. Ovesné vločky se v posledních letech dostaly na výsluní, jsou všestranně použitelné a hlavně zdravé. Cukeťáky nejen zahustí, ale dodají jim i specifickou chuť a hlavně nutriční hodnotu. Dále je tento pokrm dochucen klasicky solí, pepřem a majoránkou, tu neváhejte použít čerstvou, pokud si sami pěstujete, je voňavější a hlavně zelenější, než sušená, jídlo tak skvěle ochutí a doplní jej i esteticky.

Co je potřeba

Co budeme potřebovat:

  • 1 větší cuketu
  • 2 hrsti jemných ovesných vloček
  • mléko dle potřeby
  • 50 g hladké mouky
  • 2 vejce
  • majoránka dle chuti
  • sůl a pepř na dochucení
  • řepkový olej na smažení
1

V prvním kroku si oloupeme cuketu a nastrouháme ji na jemném struhadle. Tento postup je ideální, pokud vaříte pro ne zrovna nadšené konzumenty cukety, v obráceném případě cuketu klidně nastrouhejte nahrubo a vychutnejte si její svěží chuť. Cuketu přesuňte do cedníku a vymačkejte z ní přebytečnou tekutinu.

2

Vykapanou cuketu přendejte do hlubší mísy a přisypte k ní vločky. Nechte chvíli stát, aby se vločky nabobtnaly. Mezitím si prošlehejte obě vejce, poté je přilijte k cuketovému základu a přisypávejte po částech mouku a přilévejte po troškách mléko. Postupně vypracujte těsto podobné jako na bramboráky. Osolte a opepřete a na závěr dochuťte majoránkou.

3

Na pánvi rozehřejte olej, nejlépe řepkový, který se nepřepaluje a neuvolňuje tak zdraví škodlivé látky. Z připraveného těsta vytvarujte na pánvi pomocí naběračky tenké placky, osmažte je z obou stran dozlatova. Cukeťáky by však měly být ponořené jen asi z poloviny, ne celé jako řízky.

4

Před podáváním z nich ještě osušte přebytečný tuk. Podávejte se zeleninovým salátem nebo zeleninovou oblohou. Přeji dobré chutnání!

Autor: marketahoz
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na krůtí kousky na kari | recept
Krůtí kousky na kari | recept. Jak známo, krůta má devatero mas, proto je velice variabilní při zpracování. Navíc je nepoměrně zdravější než kuře, je…