Co je potřeba

  • drátěná, kartonová nebo proutěná podložka
  • role tvrdého papíru
  • papírové ubrousky
  • stuhy
  • lepicí pistole
  • nůžky
  • kousek překližky nebo latě
  • háček na zavěšení
1

Adventní kalendář se dá vyrobit za pár korun a z materiálu, který by jinak skončil v popelnici. Použít se mohou kelímky od jogurtů, plechovky, kartonové krabice, zbytky látek apod. Vše musí být čisté, kelímky a plechovky ozdobíme tapetou nebo barvou, karton pokreslíme. Jednoduchý kalendář se dá vyrobit z papírových rolí od kuchyňských utěrek či mikrotenových sáčků.

2

Role polepíme samolepicí folií nebo nastříkáme barvou. Poté je rozřežeme na menší díly, které mohou ale nemusí být stejně dlouhé. Záleží na výtvarném záměru. Roličky nalepte na kruhovou podložku z kartonu, stočeného proutí nebo drátu. Máte-li něco nepotřebného (např. starou poklici) žádaného tvaru, klidně to využijte.

3

Z tvrdého papíru vystřihneme kruh tak velký, aby zakryl prostřední část, ale nepřekryl roličky. Připevníme ho tavnou pistolí. Roličky opatříme čísly. Do podložek na dorty se zdobeným okrajem vložíme do středu třeba čokoládovou tyčinku, sušené ovoce, ořechy a vsuneme do roličky. Pak doplníme a necháme ozdobný okraj vykukovat.

4

Z druhé strany kalendáře připevníme úzkou lať s háčkem na zavěšení. Kalendář pověsíme, aby se nám lépe pracovalo. Na spodní část navážeme stuhy a na ně připevníme různé krabičky, kornouty a ručně pletenou punčochu, kde bude zbytek nadílky. Punčocha ponese číslo 5, balíčků bude 24 (všech dohromady). Na prázdné místo uprostřed připevníme pomocí kolíčků fotografii dítěte, později ji vyměníme za dopis Ježíškovi, vánoční pohlednice nebo dětské výkresy.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (3 votes)