Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat květákové placičky | recept

Recept: Květákové placičky jsou jakýmsi kompromisem, či řešením pro kuchaře, kteří neradi připravují smažený nebo obalovaný květák. Květákové placičky chutnají skoro, opravdu skoro tak, jako obalovaný květák, ale dají mnohem méně práce. Jak udělat květákové placičky? Přinášíme recept na květákové placičky především pro ty, kteří chtějí mít uvařeno rychle, a přitom efektně.

Co je potřeba

květák
další suroviny podle návodu
kuchyňské vybavení a zařízení

1

Květák, zdužnatělé květenství odrůdy vyšlechtěné z brukve zelné, je velmi zdravá a populární zelenina. Je ceněna pro osobitou chuť, snadnou přípravu a dobrou stravitelnost. Jako všechny košťáloviny má i květák při počátku tepelné úpravy trochu nepříjemnou vůni. Na to je třeba při vaření květáku myslet, a buď zapnout odsavač s filtrem nebo otevřít okno, aby květáková vůně nepronikla do všech místností bytu.

2

Květákové placičky jsou připravovány z vařeného květáku, strouhánky (nebo mouky) a vajec. Aby se chutí co nejvíc přiblížily květáku obalovanému, není třeba květákové placičky kořenit ničím než solí. Květákové placičky smažíme v tenké vrstvě na tukem vymazané pánvi. Podáváme je teplé obvykle s bramborami, studené bez příloh.

3

Květák dobře očistíme, odřízneme začernalé nebo nějak poškozené kousky, rozebereme na růžice (mezi nimi by se mohly skrývat housenky běláska), propláchneme studenou vodou a dáme vařit do osolené vody. Růžice můžeme i překrojit. Květák uvaříme téměř do měkka (konečná úprava bude rychlá). Z uvařeného květáku necháme dobře vykapat všechnu vodu a počkáme, až trochu zchladne.

4

Na prkýnku určeném pro přípravu zeleniny (ne masa) květák rozmačkáme vidličkou. Účelem rozmačkání je kousky květáku v podstatě co nejvíc zploštit a rozcupovat. Kousky květáku na placičky by měly zůstat větší než když připravujeme květákové karbanátky. Tím se chuť květákových placiček přiblíží květáku smaženému,.

5

Rozmačkaný květák dáme do mísy. Přidáme čtyři vejce a strouhánku a rozmícháme polotuhé, spíše řidší těsto. Květákové placičky jen mírně osolíme (květák je slaný z vaření, ale přidali jsme neslaná vejce). Se solením je nutno počínat si opatrně. Místo strouhánky můžeme použít mouku (všechny frakce až po dětskou krupičku). Květákové placičky ze strouhánky jsou ale nejchutnější – nadýchané.

6

Na rozpálenou pánev s menším množstvím tuku naléváme naběračkou těsto, rozetřeme je tence do placiček o průměru asi osm centimetrů a po obou stranách opečeme. Poprvé obracíme opatrně a pomocí lopatky, dokud vejce v těstíčku neztuhnou, jsou květákové placičky náchylné k přetržení. Podle potřeby přidáváme olej na smažení.

7

Květákové placičky podáváme tak, jak jsme zvyklí u smaženého květáku: s bramborovou kaší (kombinace oblíbená dětmi), s vařenými bramborami sypanými cibulkou nebo s bramborami a nějakou studenou majonézovou, smetanovou nebo jogurtovou omáčkou (tatarská omáčka o podobně). Květákových placiček připravujeme vždy víc než je třeba k jednomu jídlu, protože je o ně velký zájem i když vychladnou.

Autor: eliska1544
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak udělat nakládaný květák | recept
Nakládaný květák ve sladkokyselém nálevu je pochoutka, která tak nějak tiše vymizela z regálů prodejen. To ovšem nevadí, protože naložit si květák dom…
Jak udělat květákový mozeček | recept
Příprava květáku á la mozeček. Ačkoliv mozek není v současné české gastronomii zrovna velkým hitem a je značné množství lidí, kteří skutečný mozeček n…