Co je potřeba

  • polovina menší hlávky pekingského zelí
  • 1 větší červená paprika
  • 6 – 7 žampionů
  • 1 feferonka
  • několik lžic oleje
  • sůl dle uvážení
  • cukr podle chuti
  • vinný ocet na dochucení 
1

Na salátovou zálivku budeme potřebovat pálivý olej. Začněte ho připravovat jako první, aby měl dostatek času na zchladnutí. Olej na pánvičce zahřejte a do horkého vhoďte drcenou sušenou feferonku. Sušenou feferonku můžete nahradit čerstvou, drobně krájenou. Olej musí být horký tak akorát, při vysoké teplotě se paprika připálí a zhořkne, málo teplý olej nepřijme palčivost chilli. Olej s paprikou nechte chvilku odstát, pak přeceďte a nechte zchladnout. 

2

Mezitím, co stydne olejová zálivka, si připravte ostatní ingredience. Žampiony sloupněte a pokrájejte na plátky. V nouzi se mohou použít konzervované žampiony ve slaném nálevu. Zelí rozeberte na jednotlivé listy a vykrájejte bílou středovou část. Měkké okraje listů i řapíky pokrájejte každé zvlášť na nudličky. Červená paprika salát barevně osvěží. Je na vašem uvážení, jak ji nakrájíte, proužky i čtverečky vypadají v salátu dobře.

3

Zelí předvařte v osolené vodě. Nejprve do vroucí vody vhoďte řapíky, plátky hub a nechte je povařit 3 minuty. Pak přes síto sceďte. Vodu, v níž se řapíky a žampiony vařily, použijte na spaření listů. Listy i řapíky rychle zchlaďte v misce s ledem nebo pod tekoucí studenou vodou. Nechte je dobře vykapat. Přebytečná voda není v salátu žádoucí.

4

V misce promíchejte nakrájenou červenou papriku, přidejte vychladlé zelí, houby a zalijte pálivým olejem. Podle chuti vylaďte cukrem, solí a octem. Před podáváním nechte vychladit. 

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (1 vote)