1

K přípravě pohankové pomazánky budete potřebovat asi 100 g pohanky, 250 ml zakysané smetany, čtyři stroužky česneku, 1-2 lžíce plnotučné hořčice a sůl.

2

Recept na pohankovou pomazánku spočívá v tom, že pohanku propláchneme na sítku, nasypeme do hrnce, zalijeme vroucí vodou, zakryjeme a hrnec zabalíme do peřin.

3

Asi po 30 minutách hrnec vyjmeme, pohanku promícháme, opět zakryjeme a necháme vychladnout. Můžeme to udělat ale i ráno před odchodem do zaměstnání a odpoledne máme pohanku připravenou, aniž bychom museli čekat na její vychladnutí.

4

Po vychladnutí přidáme do hrnce smetanu, podle chuti osolíme a vmícháme prolisovaný nebo na prkénku utřený česnek, hořčici a vše dobře promícháme.

5

Pohanková pomazánka se může konzumovat samostatně, nebo s jakoukoliv zeleninou.

6

Výhodou pohankové pomazánky je skutečnost, že se jedná o jídlo rychle připravené, navíc levné a zdravé. Je vhodným doplňkovým jídlem například po oslavě, nebo po vánocích a po jiných akcích, kde se nadměrně konzumuje a člověk má pocit přejedení. Pohanková pomazánka je v takových případech výborným „odlehčovacím“ jídlem.

7

A na závěr mého receptu na pohankovou pomazánku doplnění. Je pravdou, že udělat pomazánku z pohanky by málokoho napadlo. Přitom je pohanka pro své blahodárné a léčivé účinky vyhledávanou surovinou a velkou oblibu má zejména ve vegetariánské stravě, protože je sytá a obsahuje důležité aminokyseliny a cenné bílkoviny.

Tipy

Důležitou zásadou při přípravě pohanky a pohankové pomazánky je, že se nesmí vařit, ale jen zalít vroucí vodou, aby neztratila svůj zdraví prospěšný obsah.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.42857
Average: 4.4 (7 votes)