Co je potřeba

  • různé druhy šišek
  • lepicí pistole
  • podložka pro věnec
  • větvičky jehličnanů
  • barva ve spreji
  • kleště
  • svíčky
  • přízdoby podle svého uvážení
  • podložka pod svícen
1

Svícen zdobený šiškami

Tato dekorace slouží jako doplňková k hlavní výzdobě. Hodí se třeba do předsíně, na malý stolek do pracovny atd. Na podložku, kterou může být vystřižený karton, kousek dřeva nebo stočené proutí, utvořte ze šišek kruh a spojte je lepidlem. Šišky poskládejte co nejtěsněji k sobě. Po zatvrdnutí lepidla nalepte na spodní řadu další šišky tak, aby výsledný kruh byl menší. Tak pokračujte do té doby, než vznikne prostor pro zasazení svíčky. Mezery mezi šiškami můžete zaplnit jmelím, jehličím nebo cesmínou. Svícínek můžete nastříkat barvou. Není určen na svícení, jen pro ozdobu (není tam kovová podložka pod svíčkou).

2

Stromeček ze šišek

Na tuto dekoraci se více hodí delší šišky, třeba borovice vejmutovka nebo smrk či douglaska. Na malý kousek silnější větve pomocí tavné pistole připevněte šišky do kruhu tak, aby připomínaly nejspodnější patro větví malého stromku. Další řadu lepte stejným způsobem. Aby se vám lépe pracovalo, můžete si do středu postavit roličku od kuchyňských utěrek. Bude se vám lépe odhadovat vzdálenost šišek od okraje předchozí řady pro dostatečnou výšku dekorace. Hotový stromek dekorujte podle potřeby.

3

Věnec zdobený šiškami

Vánoční klasikou jsou věnce. V teplých bytech klasické jehličnaté brzy seschnou a některé dokonce opadávají. Zkuste je nahradit věncem, co vydrží několik sezón beze změny, a který může být přesto pokaždé jiný. Stačí ho přestříkat barvou, změnit přidané komponenty nebo jen omotat stuhou či korálky. Na věnce se hodí všechny druhy šišek, těmi malými zaplníte mezery mezi velkými. Prosvítající podklad nevypadá hezky. Korpus na věnec si snadno umotáte z proutí, suchých trav s dlouhými stébly nebo novin. Koupit ho lze v obchodech hotový.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4
Average: 4 (2 votes)