Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct citronová kolečka (květinky) | recept

Citronová kolečka | recept. Pečivo z těsta s citronovou příchutí, plněné citronovým krémem a polité hořkou čokoládou, je jedním z oblíbených receptů na cukroví pro slavnostní příležitosti. S těstem se pracuje dobře, nelepí se a neroztéká se při pečení. Naplnit se může máslovým krémem s kůrou bio citronu nebo citronovou marmeládou, obojí chutná výborně. Máslovým krémem plníme těsně před příležitostí, ke které plánujeme cukroví podávat. Cukroví se může ihned konzumovat, nebo nechat týden rozležet, aby bylo měkké.

Co je potřeba

Na těsto:

  • 400 g hladké mouky
  • 120 g moučkového cukru
  • 250 g másla nebo Hery
  • 3 žloutky
  • 1 citron
  • vanilkový cukr

Na polevu:

  • 100 g čokolády na vaření (nebo hořké čokolády)
  • 50 g ztuženého tuku
  • 1 polévková lžíce oleje

Náplň:

  • citronová marmeláda nebo máslový krém s citronovou příchutí (máslo, cukr, piškotové drobečky, citronová šťáva)
1

Připravíme si těsto. Mouku prosijeme a v misce promícháme s cukrem, vanilkovým cukrem a najemno strouhanou citronovou kůrou z celého citronu. Pak přidáme žloutky a tuk a prohnětením vše spojíme.

2

Vzniklé těsto je nelepivé a tvárné, konzistencí připomíná dětskou plastelínu. Překryjeme ho potravinářskou folií a necháme v chladu několik hodin nebo přes noc dostatečně rozležet.

3

Po uplynutí doby potřebné k odležení těsta, pokračujeme v práci. Těsto vyválíme na tloušťku asi 2 mm a vykrajujeme tvary, které se nám líbí. Snažíme se nepodsypávat moukou, abychom nesnížili kvalitu těsta. Vyvalujeme na silikonové podložce přes papír na pečení nebo mezi dvěma pečícími papíry.

4

Vykrájené tvary naskládáme na plech a pečeme v předehřáté troubě při 170 °C přibližně 7 minut, do lehounkého zrůžovění. Po vychladnutí plníme podle chuti buď citronovou marmeládou nebo máslovým krémem s citronovou šťávou. Rozhodnete-li se pro máslový krém, utřete 100 g másla, 50 g cukru, 1 lžíci rumu, 100g mletých piškotů. Tento krém je trvanlivý, nežlukne.

5

Na dokončení si připravíme čokoládovou polevu. Čokoládu na vaření nebo hořkou čokoládu nalámejte na menší dílky a ve vodní lázni ji spolu se ztuženým tukem rozpusťte. Do rozpuštěné čokolády vmíchejte lžíci oleje pro větší lesk polevy. Cukroví natírejte cukrářským štětečkem a ozdobte podle vlastního uvážení (lentilka, rozinka, oříšek, želé bonbon a další).

Autor: Mirka K. | Zobrazit autorská práva

Foto archiv Mirka K.

Hodnocení

To hnědé je vanilkový cukr. Dělám si ho doma sama a to buď s třtinovým cukrem nebo cukrem z kokosového nektaru. Omlouvám se, jestli vás to zmátlo, tento cukr je tmavý, neměla jsem po ruce klasický.

co je prosím vás to hnědé,nasypané v míse-skořice,nebo něco,co není napsáno v receptu?jinak to vypadá v zadání,jinak na fotce,pletete nám receptem hlavu-jak je to správně prosím???

Honza V. (neověřeno) | Ne, 12/06/2015 - 18:54

In reply to by jirka2 (neověřeno)

A do diskuze píšu spisovně bez chyb, dodržuji interpunkci a typografická pravidla :)

Mirka K. | Pá, 11/27/2015 - 21:15

Děkuji za upozornění. Do těsta patří 3 žloutky, pozorný čtenář si všimne na fotografii. Omlouvám se za nedostatek, doplněno. I když se Vám to nezdá, kontroluji, co píšu. Chybička se vloudila :)

jirka2 (neověřeno) | Pá, 11/27/2015 - 20:20

A kde jsou vejce v předpisu?Když něco píši,tak to zkontroluji!!!

Další zajímavé články

Mandlové věnečky | recept. Mandle jako surovina do vánočního pečiva mají vedle oříšků a ořechů široké uplatnění. Nastrouhané se přidávají do těst, cel…
Kávové košíčky | recept. Kávové košíčky jsou skvělou kombinací hořké kávy a sladké čokolády. Kávový krém je doplněn křehkým korpusem s lehce kávovou p…