Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct cukroví s ořechovo-medovým krémem | recept

Cukroví s ořechovo-medovým krémem | recept. Receptem na medové koláčky jsem (při prvním čtení) byla nadšena. Žádné složité vyvalování těsta a vykrajování tvarů! Tak snadné to bude! Bohužel, příprava těsta tak jednoduchá není a hnětač je nutný, velmi špatně se spojuje. Pak už jde vše jako po drátku a až cukroví ochutnáte, zapomenete na tu počáteční námahu.

Co je potřeba

  • 250 g hladké mouky
  • 2 lžičky prášku do pečiva
  • 50 g moučkového cukru
  • 30 g másla
  • kůra z 1 citronu
  • 120 g tekutého medu
  • vlašské ořechy na ozdobu

Krém:

  • 100 g másla
  • 2 lžíce medu
  • hrst strouhaných vlašských ořechů
  • čokoládová poleva
1

Prosátou hladkou mouku s kypřicím práškem, cukrem a máslem v drobných kouscích zpracujte rukama do drobivé hmoty. Drobenku přendejte do nádoby hnětače, vypracovat těsto je velmi pracné a ručně téměř nemožné. 

2

K drobence přidejte tekutý med a strouhanou kůru z 1 chemicky neošetřeného citronu. Vymíchejte hladké těsto, dá to trochu práce, než se vše spojí.

3

Z těsta tvarujte kuličky asi centimetr v průměru. V této chvíli, při ručním tvarování, už je těsto tvárné a lesklé. Kuličky pokládejte na plech s papírem na pečení trochu dále od sebe. Palcem je zploštěte a polovinu kuliček ozdobte vlašským ořechem, druhou upečte jen tak.

4

Pečte v elektrické troubě při teplotě 200 °C, v horkovzdušné stačí 175 °C. Přibližně za 10 minut budou koláčky upečeny. Nechte je důkladně vychladnout a teprve pak spojte krémem. Nejlépe až druhý den.

5

Krém si připravíte tak, že měkké máslo utřete s medem a přidáte strouhané ořechy. Hustotu upravíte buď přídavkem ořechů nebo kousku másla. Slepujte dohromady vždy jeden kousek s ořechem a jeden bez.

6

Slepené kousky pocákejte čokoládovou polevou. Nejlépe a nejrychleji to jde s jednorázovým sáčkem na zdobení perníků, který dostanete v domácích potřebách. Cukroví uskladněte v krabici a nechte několik dní rozležet.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct rozinkové cukroví | recept
V tuto dobu už mnohé hospodyňky vyhledávají recepty na vánoční cukroví, ať už na stránkách časopisů, nebo na netu. Také se ráda nechávám inspirovat a…